| کد خبر: 219036 |

پیام دبیرکل IMO به مناسبت روز جهانی دریانوردی؛

◄ همکاری برای توسعه حمل‌ونقل پایدار در یک سیاره پایدار

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی امروز و به مناسبت روز جهانی دریانوردی، در تاریخ ۲۴ سپتامبر مصادف با سوم مهرماه، این روز را فرصتی برای آگاهی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل عنوان کرد.

تین نیوز

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی امروز و به مناسبت روز جهانی دریانوردی، در تاریخ ۲۴ سپتامبر مصادف با سوم مهرماه، این روز را فرصتی برای آگاهی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، کیتاک لیم در این پیام ضمن اشاره به شعار روز جهانی دریانوردی امسال با محتوایِ «حمل و نقل پایدار برای یک سیاره پایدار» اظهار داشت: ویروس کرونا همه زندگی مردم جهان، اقتصاد دنیا و حمل و نقل را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که از ابتدای سال ۲۰۲۰ وضعیت  صنعت حمل و نقل دریایی به ویژه شرایط دریانوردان چالش برانگیز بوده و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها تلاش این قشر عظیم برای تحویل کالا‌های اساسی، تجهیزات پزشکی، غذا و سوخت برای عبور از این بحران بسیار اساسی و ستودنی است.

لیم اضافه کرد: در این میان همه‌گیری ویروس کرونا نشان داد که حمل و نقل دریایی مطمئن‌ترین، کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین روشی است که در جهان ادامه دارد. به تعبیر دیگر حمل و نقل دریایی بر‌جسته‌ترین تسهیل کنندۀ اقتصاد جهانی است. در واقع قلب بهبود اقتصادی در رشد پایدار آینده به شمار می‌رود.

"وی یاد‌آور شد: شعار حمل و نقل پایدار برای یک سیاره پایدار که برای روز جهانی دریانوردی امسال در نظر گرفته است، تمرکز خود را برای توسعۀ پایدار سال ۲۰۳۰ گذاشته است که در این ارتباط ۱۷ هدف ضروری برای توسعه پایدار پذیرفته شده برای تمامی کشور‌های عضو سازمان ملل متحد تعریف شده است.

گفتنی است که بخش مهمی از این پیام به حفظ حمل و نقل در این شرایط و حمایت  از اقتصاد جهانی بدون برهم زدن تعادل طبیعت است.

لیم با تاکید بر لزوم حل مشکلات دریانوردی، اقدامات و توصیه‌های جدی در این زمینه ارائه داد که نکات ذیل از این جمله است:

افزایش ایمنی دریایی و حمل و نقل دیجیتالی

توجه به محیط کار دریانوردان

کربن زدایی در حمل و نقل بین‌المللی و کاهش گوگرد در سوخت کشتی‌ها

محافظت از مناطق قطبی و کاهش زباله‌های دریایی

تسهیل ترافیک دریایی با همکاری سازمان‌های بندری کشور‌ها

همکاری با کشور‌های در حال توسعه به منظور ظرفیت‌سازی در بخش حمل و نقل

افزایش برابری جنسیتی در جامعۀ دریایی

داشتن یک سیستم قوی برای مقابله با تهدیدات ایمنی و امنیت در دریا همچنین محافظت از محیط زیست دریایی

 

تداوم فعالیت حمل ونقل به رغم شیوع کرونا

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه همه این‌ها پایه و اساس توسعه پایدار برای همه اعضا به شمار می‌رود، افزود: امسال با انتخاب شعار «حمل و نقل پایدار برای سیارۀ پایدار» توجه جهانی را به این موضوع معطوف می‌کنیم که کشور‌های عضو این سازمان، جامعۀ مدنی و صنعت حمل و نقل با یکدیگر همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که حمل و نقل با تداوم فعالیت سهم  خود را در برابر رشد پایدار تقویت می‌کند.

این مقام مسئول در عرصه بین المللی دریانوردی در پایان پیام خود، با اشاره به اینکه ویروس کرونا تمام زندگی ما را دگرگون کرده است، اما سطح بی‌سابقه‌ای از همکاری در دنیای دریایی را در این دوران شاهد بوده‌ایم، خاطر‌نشان کرد: کشور‌های عضو، سازمان‌های مردم‌نهاد و تمام ذی‌نفعان دریایی برای همکاری با یکدیگر تمایل نشان داده و به سمت جلو حرکت می‌کنند در این میان انجام مسئولیت‌ها توسط دریانوردان، ادامه فعالیت مفید در این بخش را ضمانت می‌دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.