| کد خبر: 186031 |

بازرسی از کشتی ذکر شده در حالی صورت گرفته که کشتی خارج از سرویس و در حال تعمیرات و ماشینری و قطعات آن کلا باز شده بود.

تین‌نیوز | 

فرمانده یک کشتی در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آن‌چه که به اعتقاد او بازرسی سفارشی و مغرضانه از کشتی تحت فرمان وی بود، انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مدیر ارشد سازمان بنادر و دریانوردی شد.

به گزارش تین‌نیوز، این دریانورد در بخشی از نامه خود آورده است: چندی قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکلات در سیستم پایلوتیج را از یکی از کاپیتان‌هایی که به بندر امام خمینی (ره) تردد داشت، دریافت و موضوع را مستقیماً و بدون هیچ قضاوتی به آن بزرگوار ارسال نمودم و سپس برخی از افراد با بنده تماس گرفته و با تهدید درخواست کردند که به ریاست سازمان و در فضای مجازی اعلام کنم که موضوع کذب بوده است که زیر بار نرفتم هرچند این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مورد امکان تلافی این کار شد.

وی در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: حدود 2 ماه پیش و پس از آن‌که کشتی بیش از یک سال در منطقه کیش در حال تردد بود با وجود آن‌که قرارداد اینجانب تمام شده و درخواست فوری پیاده شدن از کشتی را داده بودم مجبور شدم کشتی را به اجبار به بندر خرمشهر بیاورم، پس از تخلیه بار در بندر خرمشهر و حرکت به سمت کشتی‌سازی و شروع تعمیرات در تاریخ 15 بهمن ماه 97 ، کشتی توسط بازرسی بندر خرمشهر مورد بازرسی قرار گرفت.

به گفته این دریانورد، بازرسی از کشتی ذکر شده در حالی صورت گرفته که کشتی خارج از سرویس و در حال تعمیرات و ماشینری و قطعات آن کلا باز شده بود و تنها کاپیتان و تعدادی از ملوانان و ایلرها در انتظار تهیه بلیت توسط شرکت بودند و او از کشتی به عنوان خوابگاه استفاده می‌کرده و به عنوان مشاور فنی وism در محوطه شرکت حضور داشته و عملاً کشتی عملیاتی نبوده است. 

او در بخش دیگری از این نامه عنوان کرده است: در بازرسی ضمن این‌که نزاکت توسط مأمور بازرسی به نام ... رعایت نگردید... بازرس به صورت عمدی سعی در زیر سوال بردن سواد و دانش دریایی اینجانب طی چندین مرحله نمود ...و این‌گونه به نظر رسید که در واقع بازرسی از اینجانب در حال انجام بود نه بازرسی از کشتی چراکه فقط مدارک بنده در حال چک شدن بود ... و حتی بنا به اظهار مدیریت شرکت، این بازرسی با اصرار و پیگیری واحد بازرسی صورت گرفته بود.

این دریانورد در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرده است: در ثبت اظهارات بازرس بیان شده که «فرمانده درک و آشنایی کافی با مدیریت جهانی ایمنی را ندارد» که در واقع یک clear grounds است و این موضوع را نیز ایشان بدون اطلاع به بنده و پس از ترک کشتی در فرم نوشته بود که هیج جایی بنده آن‌را امضا نکرده بودم.
این دریانورد در ادامه به شرح کامل وقایعی که به این بازرسی منجر شده و همچنین اقداماتی که برای رفع مشکل خود انجام داده، اشاره کرده و نوشته است:  بنده چه در گزارش موضوع پایلوتیج بندر امام و چه در پیگیری حقوق حقه دریانوردان، گناهی را مرتکب نشده بودم که سزاوار و مستحق این‌ برخورد باشم و جهت اثبات مواردی که مطرح کرده‌ام در هر جایی ادای سوگند به کلام الله مجید خواهم نمود و عاجزانه از آن والا مقام خواهشمنم مساعدت و رسیدگی فرمایند، چون بنده نیز دارای دو فرزند و خانواده بوده و از لحاظ مالی به شدت به این کار نیازمندم.

* متن کامل نامه و نام و مشخصات این دریانورد و کشتی تحت فرماندهی وی در تین‌نیوز محفوظ است.    

** اظهارات فوق تنها از سوی نگارنده نامه اعلام و تایید شده و تین‌نیوز با خودداری از تایید یا رد محتوای آن؛ اقدام به انعکاس آن کرده و انتشار محتوا به معنای تایید آن نیست.                                     

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اصغر حصاری 8 0

    پیشنهاد میشود گزارش از طرف مقامات مسئول بررسی و بنحو مقتضی اطلاع رسانی شود تا حقی از کسی ضایع نگردد

  • عباس ترکپور 3 6

    متاسفام برای تین نیوز که این خبر را در سایت خود قرار داده است. وظیفه افسر بازرسی بنادر ، بازرسی کشتی ها بر اساس کنوانسیونهای بین المللی است و وظیفه pilot, هدایت ایمن کشتی در آبراه مربوطه است و به حاشیه کشاندن وظیفه این دو بخش مهم اون هم برای مسائل کاملا حاشیه ایی، کاری بس اشتباهی بزرگ است.
    اگر من در راس امور دریایی کشور بودم، یقینا فرمانده اون کشتی را خلع درجه میکردم چرا که معلوم است در کار خود ،حرفه ایی نمی باشد و بیشتر به دنبال مسائل حاشیه ایی میباشد.
    امید و ارم مسئولین سازمان پاسخ کوبنده ایی به این ناخدای بدهند.

  • حبیب اله عسکری 0 6

    باسلام.سازمان بنادر بعنوان متولی IMOدر راستای اجرای قوانین و رعایت مقررات،همواره از کارشناسان و بازرسان مجرب استفاده مینماید.عملکرد این عزیزان مدام از طرف مقامات بالاتر و بررسی و سالیانه ممیزی میشود.اینکه فردی مغرب را بمشرق پیوند بزند که نهایتش همان تهمت و بهتان و نشر اکاذیب باشد خود جرمی دیگر است..... بنظر میرسد فرد مذکور بدنبال حاشیه و پنهان نمودن ضعف خود میباشد که لازم است مسئولین محترم ،قاطعانه و طبق مقررات برخورد نمایند.با تشکر

  • کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی 1 5

    از تین نیوز انتظار میرفت قبل از درج این مطلب از صحت ان اطلاع پیدا می کرد سپس به درج مطلب میپرداخت چند نکته :
    ۱. این فرد اقدام به انتشار گفتگوی خصوصی در یک کانال فضای مجازی عمومی بدون داشتن هیچگونه مدرک و مجوزی نمود همانطور که میدانید درج مطالب در فضای مجازی عمومی و دادن افترا و توهین به دیگران جرم است ( تاکید می کنم در ان گفتگو که ایشان بر خلاف قانون در کانال فضای مجازی درج کرده بود تمام کارکنان بندر امام را راهزن و بندر امام را سر گردنه تشبیه کرده بود که قطعا چنین مطلبی توهین و دفترا در یک فضای عمومی است ) البته مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی با صحه صدر برخورد کرده و با ایشان با لطف و بخشش برخورد کردند
    ۲. مشکلات فنی و ایمنی کشتی که مسئولیت مستقیم آن با فرمانده است بخاطر حفظ ایمنی و امنیت بنادر اصلا قابل گذشت نیست
    ۳. افسران بازرسی و کنترل کشتیها حافظ ایمنی و امنیت بنادر هستند در سازمان بنادر و دریانوردی برای ارتقا دانش و اقتدار آنان تمام تلاش انجام شده و از افراد تحصیل کرده و با تجربه زیاد استفاده میشود
    ۳. این فرد اگر مدارک و استدلال کافی از حقانیت خود دارد میتواند به به مراجع ذی ربط مراجعه کند اینگونه فرافکنی و نامه نگاریهای عمومی و در فضای عمومی قطعا در شرایط کنونی جامعه و کشور جز اخلال و تشویش اذهان عمومی نتیجه دیگری ندارد
    ۴. در بندر کشور سالانه بیش از ۳۰۰۰ فروند کشتی تردد می کند که با پایش رضایتمندی از فرماندهان کشتیها از تمام نقاط دنیا به ارایه خدمات مطلوب توسط بنادر کشور پی خواهید برد و همه امارها با امضا و مهر کشتیها موجود است در نتیجه فرافکنی یک فرد با اهداف غیر علمی و مخرب نباید اینگونه با درج در سایتهای خبری باعث تزلزل یک سازمان بزرگ و دانش بنیان مانند سازمان بنادر و دریانوردی گردد.
    در اخر از شما خواهش می کنم با درج عذر خواهی از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی به سرعت این خبر را حذف کنید
    با تشکر

  • خليل ناصرزاده 0 5

    به نظر مي رسد همانقدر كه اين دريانورد غير متخصص و غير حرفه اي است ، خبرگزاري نيز همانگونه است. كشور جمهوري اسلامي ايران در مبحث دريانوردي و رعايت اصول و مقررات ملي و بين المللي در بالاترين سطوح خود قراردارد و اين موضوع را مراجع بين المللي نيز صحه گذاشته اند.و اين ماحصل عملكرد مناسب پرسنل دريايي و بندري در بنادر و كشتيراني ها بوده است. عجيب از تين نيوز كه شعارش عدم درج توهين و افترا است ، اين مطالب يك فرمانده ناخوش و بي سواد را كه حاوي توهين و افترا به تخصصي ترين سازمان كشور است را درج مي نمايد.در صورتي كه براحتي مي توان چنين موضوعي را از مراجع ذيصلاح پيگيري نمود

  • آرش 0 4

    متأسفانه در سال های اخیر برخی افراد با سواد کم وارد عرصه دریایی شده اند و در بحث ایمنی کشتی هیچ اطلاعی ندارند و با خراب کردن وجهه راهنما و بازرسان کشتی سعی در به کرسی نشاندن حرف خود را دارند . ims و psc یک استاندارد جهانی دارد و بر طبق آن می بایست فرمانده و افسران کشتی عمل کنند.

  • مسلم فریبرز 5 0

    با سلام
    ۱_درخصوص شکایت طی چندین نامه موضوع به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال گردیده است ولی پیگیری صورت نپذیرفته است و یا جوابی فرافکن ارسال گردیده است
    ۲_در زمینه سطح سابقه و دانش دریایی تا کنون چندین مقاله و مطلب از بنده چه در تین نیوز و یا دیگر رسانه ها چاپ شده است و حاضرم با همه مدعیان سواد و دانش دریایی مناظره بگذارم
    ۳_مشکل کار آنجاست که به جای پیگیری سریع اقدام به موضع گیری برعلیه فرد گزارش دهنده میکنند
    ۴_عزیزی که میخواهند بنده را خلع لباس کنند زیاد نگران نباشند چون از تاریخ پانزدهم بهمن تا الان بنده بیکارم
    ۵_هر مقام قضایی که مدرک خواستند تشریف بیاورند بنده مدرک و شاهد بدم خدمتشون و خود اون مسول میدونند منظورم از مدرک صدای کدام شخص است
    ۶_لطفا پاسخ paris mou را ببینید تا متوجه شوید که منظور بازرس چه بوده است
    .The contact form on the Paris MoU website was filled in:

    Firstname: Moslem
    Supplement:
    Last name: Fariborz
    Title: Mr
    Organisation: Seafarer
    Address: Iran..
    Postal code:
    City: Shiraz
    Country: Iran
    E-mail address: moslemfariborz@yahoo.com Telephone number: Question or request:
    Dear reapectable sir/madm
    This is captain MOSLEM FARIBORZ nationality iranian master under 3000 ncv cdc no 0354966 issued by iranian flag I were master of psv samarghand imo no:
    8208787
    When my vessel was in dock and out of service and all parts of machinary was opened and only me and some oilers and ab were stand by for received the ticket also safe manning was not complete fsc officeres become onboard the vessel when vessel was Out of service, and only the servant and crew were waiting for the ticket And the ship was the only dormitory All the ship's machinery had been opened and I told the inspector, but he continued the inspection without stoppin I think The inspection should be suspended legally But the inspector tried to take his dignity I asked and told to fsc officer we are not ready to confirme surveyor



    Question:..*See if it is logical
    👇ILT/PSC-2019/074

    Dear Sir,

    Thank you for having contacted us.

    The Paris MoU is only involved in Port State Control inspections. To guide our PSC-officers we do have procedures in place how to deal with ships that are in dry dock, as circumstances in dry-dock will be different than during an inspection with the ship in full operation. However in your mail you refer to Flag State Control. We therefore cannot provide you with a definitive answer since we do not know the context and the extent of that FSC inspection.
    This could mean that the inspection can only be
    completed at the end of the dry-docking

    Kind regards,

    Maarten Vlag
    Secretary


    من ایرانی بودم و از روشهای داخلی اقدام کردم ولی یک کشتی خارجی آبروی ایران را در سطح بین الملل میبره
    با تشکر

  • علیرضا خواجوی 4 0

    مشکلاتی که این فرمانده محترم مطرح فرموده اند نشان از سواد و دانش ایشون است و بهتر است بچه های سازمان بنادر به جای موضع گیری رسیدگی انجام دهند.قرار نیست تا یکی گزارش نمود و یا شکایت کرد برعلیهش تنظیم شکایت بشود.فاز دوم انقلاب اسلامی یعنی آزادی در بیان مشکلات و انتقاد آزادانه پس لطفا رسانه ای که آنقدر شرافت داشته است که مشکلات یک دریانورد را انتشار دهد تهدید به پیگیری ننمایید و این حرکت جای تمجید و تقدیر را داراست.تین نیوز متشکریم

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین