| کد خبر: 27600 |

تین نیوز | سازمان توسعه تجارت برای واردات تویوتا هایلوکس با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی مجوز داد.
 
با توجه به اینکه مجوز سازمان توسعه تجارت که در تاریخ 9 مهرماه از سوی گمرک ابلاغ شده است، باید دید علت عدم توجه به مصوبه مهم و قاطعانه دولت در خصوص این ممنوعیت، چگونه قابل توجیه و دلیل قانونی آن چه بوده است؟
 
دستور مهم و قابل تحسین دولت در اواخر شهریورماه مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی، باعث شد تا رقابت برخی اقشار ثروتمند جامعه برای واردات خودروهای لوکس و نمایش فخرآور آن در جامعه تا حد زیادی کاهش یابد.
 
این دستور مهم دولت آنچنان قاطعانه بود که در آن تاکید شده بود حتی خودروهایی که در گمرک هستند و ترخیص نشده اند نیز قابلیت ورود به کشور نداشته و باید مرجوع شوند و خودروهای مناطق آزاد نیز مجددا باید فقط در محدوده قانونی خود حرکت کنند.
 
اما علاوه بر مصوبه دولت مبنی بر مجوز ورود 36 خودروی مرسدس بنز برای وزارت خارجه، بخشنامه ای از سوی گمرک خطاب به گمرکات سراسر کشور ارسال شده است که مجوز ورود وانت تویوتا دو کابین را صادر کرده است. بر اساس پیوست این بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران حجم موتور این خودروها را 2700 سی سی عنوان کرده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    اول بنز بعد تویوتا بعد هم بقیه! بیان واردات بالای ۲۵۰۰ سی سی رو آزاد کنند ولی با گمرک ۱۰۰ درصد! و درامد این گمرک را یارانه کنند برای واردات خودرو های هیبریدی ارزان!!!

  • ایرانی 0 0

    جناب حسین لطف کنید بفرمایید خودروی هیبریدی ارزان یعنی چه؟ قیمتش چه قدر است؟ شما خودروی تویوتای هیبریدی زیر ۱۹ هزار(قیمت کارخانه بدون هزینه حمل و نقل، بیمه، پلاک، مالیات و گمرک صفر) پیدا کنید تا ما جایگزین پراید و تیبا و سمند کنیم. قیمت کارخانه پراید(حدودا) = ۱۵ میلیون تومان برابر با ۴.۵ هزار دلار قیمت کارخانه تیبا(حدودا) = ۱۷ میلیون تومان برابر با ۵.۳ هزار دلار قیمت کارخانه سمند(حدودا) = ۲۳ میلیون تومان برابر با ۶.۵ هزار دلار

  • حسین 0 0

    یک سری خودرو های زیر ۱۰۰۰ سی سی هستند که ارزان و کم مصرف هستند و بسیار هوا رو کم آلوده میکنند! یک سری خودرو های هیبریدی هم هستند که اگر به آنها یارانه ۵،۶ هزار دلاری با استفاده از درامد گمرک خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی دهند قیمتش با دلار ۳۳۰۰ تومن و معاف از گمرک، از ۲۰۶ کمتر یا برابر میشه! ۱ - تویوتا پریوس C با قیمت ۱۹هزار دلار و ۶هزار دلار هم یارانه ازش کم بشه و معاف از گمرک میشه ۱۳هزار دلار!میشه ۴۳میلیون! یعنی از پارس LX ارزانتر!! پارسی که مال دهه ۷۰ هست! ۲ - Nissan Versa ۱.۶ S و… که بسیار کم مصرف تر از خودرو های داخل است ولی هیبریدی نیس!با قیمت کمتر از ۱۳هزار دلار! ۳ - Fiat Palio بسیار ارزان و کم مصرف با الایندگی کم! ۴ - بعضی از خودرو های لیست سایت زیر که اگر ما هم مثل چین به آنها یارانه بدهیم ارزان هستند: http: / / www. pedal. ir / %D۹%۸۸%DB%۸C%DA%۹۸%D۹%۸۷ / %D۸%AF%D۹%۸۷ - %D۸%AE%D۹%۸۸%D۸%AF%D۸%B۱%D۹%۸۸%DB%۸C - %D۸%A۸%D۸%B۱%DA%AF%D۸%B۲%DB%۸C%D۸%AF%D۹%۸۷ - %DA%A۹%D۹%۸۵%E۲%۸۰%۸C%D۹%۸۵%D۸%B۵%D۸%B۱%D۹%۸۱%E۲%۸۰%۸C - %D۸%AC%D۹%۸۷%D۸%A۷%D۹%۸۶ /

  • حسین 0 0

    جناب ایرانی: منظور من خودرو های کم مصرف بود نه الزاما هیبریدی: میتسوبیشی میراژ DE با مصرف شهری ۶.۹۲ و جاده ۵.۶ به قیمت ۱۳۷۹۰ دلار!! شورولت سونیک سدان LT با مصرف ترکیبی ۷.۱۳ و قیمت ۱۷۲۰۵ دلار نیسان سنترا با مصرف ۵.۸۸در جاده و قیمت ۱۸هزار دلار الان ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۵ میلیون خرید و فروش میشه که با دلار ۳۳۰۰ میشه ۱۰۶۰۶ دلار! حالا اگه ما به ماشین های خارجی کم مصرف ۵،۶ هزار دلار یارانه از درامد واردات خودرو های لوکس بدیم چی میشه؟؟ حتی میشه خودرو های کم آلاینده در حد نو را معاف از گمرک از کویت وارد کرد! خودرو هایی که کمتر از ۵ سال سن و کمتر از ۵۰هزار کیلومتر راه رفته باشند!! هوا هم تمیز شده و بیماری کم میشه!

  • حسین 0 0

    کلا عادت کردیم بدون اطلاع حرف بزنیم!! تیبا ۲۴ میلیونه!! شما چه طور میگید ۱۷ میلیون؟؟؟ تازه قیمت کارخانه اش!!! یاد بگیرید با منبع حرف بزنید!! منبع: www. pedal. ir / price

  • ایرانی 0 0

    جناب حسین در ایران هزینه های بالاسری شامل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، عوارض پلاک، حمل و نقل و مواردی دیگر در حدود ۳۰ درصد است. مالیات بر ارزش افزوده خودش به تنهایی ۸ درصد است. این هزینه ها در همه کشورها وجود دارد. در آمریکا حدود۱۵ درصد است. در بریتانیا حدود ۳۰ درصد است. البته این ارقام برای خودروهای سبک است و با افزایش وزن و حجم موتور افزایش می یابد. این یعنی اگر در اینترنت تویوتا یاریس رو قیمت زده ۱۶ هزار دلار، مصرف کننده بریتانیایی رقمی معادل با ۲۰.۸ دلار باید پرداخت کند تا اصطلاحا خودرو on the road شود. آن قیمتهایی هم که شما نوشتی قیمتهای کارخانه است و نه on the road price که مصرف کننده می پردازد. در ایران نیز این هزینه های بالاسری در حدود ۳۰ درصد است و این هزینه ها برای خودروهای داخلی و خارجی اعمال می شود. علاوه بر این، به خودروهای خارجی زیر ۲۰۰۰ سی سی هم عوارض گمرک ۴۰ درصدی بر مبنای ارز مبادله ای(حدودا ۲۶۰۰ تومان) تعلق می گیرد که بر مبنای دلار ۳۲۰۰ تومان می شود حدود ۳۳ درصد که در مقایسه با کشورهای درحال توسعه، عوارش گمرک در ایران پایین است. اگر می خواهید آن قیمتها رو با قیمت خودروهای داخلی مقایسه کنید، همه شان رو باید در ۱.۳ ضرب کنید. آن وقت میبینید که حتی اگر گمرکشان بشود صفر، باز هم قیمت خودروهای داخلی نصف قیمت خودروهای مشابه خارجی از لحاظ وزن و توان موتور، خواهد بود. از آن ۲۰ میلیونی هم که برای پراید پرداخت می کنید، ۱۵ میلیونش به سایپا می رسد و مابقی صرف هزینه ایی که ذکر شد و در همه دنیا وجود دارد می شود. حالا شما یک خودروی هیبریدی نشانمان بده که قیمت کارخانه اش زیر ۱۰ هزار دلار باشد تا ما جایگزین سمند و تیبا کنیم. شما نشان بده، آن وقت میگیم گمرکش صفر باشد، مالیات هم ازش نگیرند، مجانی هم برای سال اول بیمه اش کنند، کارخانه سازنده مجانی خودرو رو بندرعباس تحویل دهد، راه آهن هم مجانی بیاردش تهران تا ما ۱۰ هزار دلار رو ضرب در ۳۲۰۰ کنیم و با ۳۲ میلیون بجای سمند صاحب آن خودروی هیبریدی ارزان شویم. مصرف شهری تیبا هست ۷.۲ لیتر. به نظر شما خیلی زیاد است؟ طی ۱۰۰ هزار کیلومتر پیکایش شهری در مقایسه با میتسوبیشی میراژ که از بابت وزن و توان موتور مشابه تیبا است و مصرف شهریش به قول خودتان ۶.۹ است، تنها ۳۰۰ لیتر بیشتر مصرف میکند. یعنی اگر بنزین رو لیتری ۳۰۰۰ تومان هم در نظر بگیریم، دارنده تیبا، ‌د رمقایسه با دارنده میتسوبیشی میزاژ، ‌در مدت زمان ۵ سال که ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی کند، تنها ۱ میلیون تومان بیشتر پول بنزین داده. حالا قیمت کارخانه میتسوبیشی میراژ هست ۱۳.۸ هزار دلار و تیبا ۵.۳ هزار دلار. اگر آن ۳۰ درصد بالاسری رو هم حساب کنیم تبیا می شود ۲۴ میلیون و میتسوبیشی میراژ مورد نظر شما(با گمرک صفر) می شود ۵۷ میلیون تومان. حالا به نظر شما این میتسوبیش میراژ در مقایسه با تیبا ارزان و کم مصرف است؟ این مقایسه رو هم با سمند ۶.۵ هزار دلاری(که با لحاظ آن ۳۰ درصد قیمتش می شود ۳۰ میلیون) با مصرف شهری ۱۱، و تویوتا کرولای ۱۷ هزار دلاری با مصرف شهری ۸.۴ انجام دهید. خواهید دید در کلاس خودروهای compact با وزن خالی ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ کیلوگرم، مقرون به صرفه تر و ارزانتر از سمند با موتور EF۷ برای مصرف کننده ایرانی پیدا نخواهید کرد. همچنین، خودرویی که ۵۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد، یعنی نیمی از عمر مفید خودش رو و از دست داده. از دیدگاه زیست محیطی، نیازمند تعویض کاتالیست اگزوز است. قطعاتی چون لنتهای ترمز، دیسک و صفحه کلاج(اگر اتوماتیک نباشد)، تسه تایم، ‌تسمه ژنراتور و تسمه پمپ هیدرولیک فرمان و … باید تعویض شود. هزینه های دلاری آینها رو هم حساب کنید! خیلی دلتان رو به قیمتهای به ظاهر ارزانش خوش نکنید. هیچ ارزانی ای بی علت نیست.

  • همکار ایرانی 0 0

    حسین آقا اگر نوشته ابتدایی رو بخوانید گفته شده منظور از قیمت کارخانه، آنچه مشتری می پردازد منهای مالیات بر ارزش افزوده، عوارض پلاک، بیمه شخص ثالث(برای سال اول)، حمل و نقل و سایر مواردی که در فاکتور فروش خودرو قید شده، است از آن ۲۰ میلیونی که شما برای خرید پراید می پردازید، حدود ۱۵ میلیونش برای سایپا می ماند و ۵ میلیون باقی مانده رو سایپا خرج مواردی که گفته شد می کند. این هزینه های بالاسری که در ایران حدود ۳۰ درصد است در سایر کشورها هم وجود دارد و برخی بیشتر و برخی کمتر است. مثلا در بریتانیا، هزینه های بالاسری خودروهایی سواری معمولی به میزان ۳۰ و در امریکا درحدود ۱۵ درصد است. یعنی تویوتا یاریسی که در اینترنت قیمتش ۱۶ هزار دلار اعلام شده، برای شهروند بریتانیایی نزدیک به ۲۱ هزار دلار تمام می شود. آن قیمتهایی که در اینترنت میبینید قیمتهای پایه کارخانه و بدون لحاظ آن بالاسریها است. آنچه بنده درباره خودروهای داخلی گفتم هم به این صورت است. حالا شما خودروی تیبا و میتسوبیشی میراژ رو از بابت قیمت(با لحاظ آنچه عرض شد) و مصرف سوخت(تیبا = ۷.۲ در سیکل شهری و میراژ ۶.۹۲ به گفته خودتان) مقایسه کنید تا ببینید کم مصرف تر و ارزانتر از تیبا برای شهروند ایرانی در جهان وجود ندارد. برای مقایسه قیمت، یا قیمت پایه میراژ(۱۳۷۹۰ دلار) رو یا قیمت پایه تیبا(۵۳۰۰ دلار) مقایسه کنید. یا اینکه قیمت مشتری تیبا(۷۵۰۰ دلار برابر با ۲۴ میلیون تومان) رو با قیمت اینترنتی میراژ ضرب در ضریب ۱.۳(۱۷۹۲۷ دلار برابر با ۵۷ میلیون تومان) مقایسه کنید. در هر دو صورت میبینید تیبا کمتر از نصف میراژ قیمت دارد. این مقایسه رو می توانید برای سمند EF۷ و تویوتا کرولا که از لحاظ وزن و ابعاد و توان موتور قابل مقایسه هستند انجام دهید.

  • حسین 0 0

    جناب ایرانی: اولا کی گفته من قیمت کارخانه رو میگم!؟! باور نمیکنی برو به سایت زیر: http: / / www. farsnews. com / newstext. php? nn = ۱۳۹۳۰۴۱۴۰۰۱۳۴۹ دوما ماشین هایی که من گفتم ۱۰۰ برابر تیبا امنیت دارند! قدرت بیشتری اکثرا دارند! کیفیت رو که نگو!! از همه مهم تر(بحثمن) آلودگی کمتری دارند! تازه من گفتم با دارمد واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی یارانه بدن به خودرو های پاک، که یورو ۶ دارند نه یورو۴!! البته خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی که مصرف زیادی دارند باید ممنوع باشه!! راستی شما کیفیت و قدرت و شتاب و امنیت تویوتا کرولا و سمند را بنویسید تا مقایسه کنیم!

  • همکار ایرانی 0 0

    همکار ایرانی حسین آقا لطف کن مطالبی که در پاسخ به شما داده می شود رو حداقل یکبار بخوان. عرض شد آن قیمت هایی که تو اینترنت هست و خبرگزاری فارس هم بر اساس آنها مطلب تهیه می کند همگی بدون لحاظ هزینه هایی است که مصرف کننده در همان کشورهای تولید کننذه آن خودروها باید بپردازد تا بتواند خودرو اش را استفاده کند. اگر می خواهید آن قیمتها رو با قیمت مصرف کننده خودروهای داخلی مقایسه کنید، تمام قیمتهای خارجی رو باید در ۱.۳ ضرب کنید تا قابل مقایسه باشد. همچنین قدرت موتور تیبا ۸۰ اسب بخار است. قدرت میتسوبیشی میراژ هم هست ۷۴ اسب بخار. مشکل شما با قدرت موتور تیبا چیست؟ قیمت پایه تیبا ۵ تا ۶ هزار دلار و قیمت میراژ هم هست ۱۳ هزار دلار ضمنا می فرمایید خودروهای خارجی " ۱۰۰ برابر تیبا امنیت دارند ". این عدد ۱۰۰ را از کجا اوردید؟ کدام مرجع معتبر تایید کرده که ایمنی میتسوبیشی میراژ ۱۰۰ برابر تیبا است؟ هیچ کس ادعایی ندارد که مثلا تیبا دقیقا مشابه یا بهتر از میتسوبیشی میراژ است. اما، با توجه به ارزانتر بودن آن به میزان کمتر از نصف، آیا تیبا نمی ارزد؟ قدرت سمند EF۷ هست ۱۱۷ اسب بخار. توبوتا کرولا ۱۲۸ یا ۱۳۲ اسب بخار. این حدود ۱۰ الی ۱۵ اسب قدرت بیشتر کرولا برایتان خیلی مهم است؟ کیفیت سمند از کرولا یایین تر است. چون قیمت پایه سمند ۶.۵ هزار دلار و قیمت پایه کرولا ۱۶.۸ هزار دلار است. توقع دارید با پرداخت ۶.۵ هزار دلار خودرویی همپای کرولا بهتان بدهند؟ اگر گمرک کرولا بشود صفر، با لحاظ هزینه های بلاسری که قیمت سمند رو به ۳۰ میلیون می رساند، قیمت کرولا می شود ۷۰ میلیون. آیا مصرف کننده ایرانی که یک سمند رو قسطی می خرد، می تواند بجای سمند، به راحتی اقدام به خریداری کرولا کند؟ قیمت آینه بغل سمند و کرولا رو هم مقایسه می کنید؟ چراغ سمند رو می خرید ۳۰ - ۴۰ هزار تومان. چراغ کرولا چند است؟ دیگر اینکه هزینه دلاری واردات مثلا سالی ۱ میلیون خودروی ۱۵ هزار دلاری(قیمت پایه کارخانه) می شود سالی ۱۵ میلیارد دلار. هزینه لوازم یدکی به کنار. بفرمایید از کدام منبع باید این هزینه تامین شود؟ از دلار فروشیهای خیابان فردوسی؟ آنها هم لابد دستگاه چاپ دلار دارند تا ببیند بازار چه قدر نیاز دارد و اقدام به تامین دلار مورد نیاز بازار کنند. مردم هم خیلی خوشحال بروند ریال بدهند و دلار بگیرند و خودروی خارجی سوار شوند؟ حکایت آن بنده خدایی است که کنار دریا ایستاده بود و با سطل ماست میریخت توی دریا و می گفت اگر دوغ شود چه دوغی می شود!!!

  • حسین 0 0

    جناب ایرانی: الان در بازار آزاد کویت شما با ۶۰ میلیون BMW که در ایران چند ۱۰۰ میلیون هست میتونی بخری!!(منبع سایت پدال) امنیت تیبا نهایت دو ستاره باشه!! سمند با این موتور EF۷ که خیلی ها ازش مینالن ۱۱۴ اسب مثلا قدرتشه! در حالی با همین پول ماشین خیلی بهتری تو کویت میشه خرید! چه طور برای خرید مازراتی چند میلیاردی دلار هست اما برای رقابتی شدن بازار و واردات خودرو های ارزان نیس؟؟ مگر من گفتم همه از خودرو های خارجی بخرند که شما ۱۵میلیارد دلار میخوای؟؟ من میگم رقابتی بشه!!حالا بماند که طبق آمار گمرک از دسته بیل گرفته تا رادیاتور پیکان وانت(یا شایدم لنتش بود؟!؟) وارد میشه!!

  • حسین 0 0

    آقای ایرانی: شما هم یک بار به سایت زیر برو!!! http: / / www. pedal. ir / %D۹%۸۸%DB%۸C%DA%۹۸%D۹%۸۷ / %D۹%۸۸%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%AA - %D۸%AE%D۹%۸۸%D۸%AF%D۸%B۱%D۹%۸۸%D۹%۸۷%D۸%A۷%DB%۸C - %D۸%AF%D۸%B۳%D۸%AA - %D۸%AF%D۹%۸۸%D۹%۸۵ - %D۹%۸۲%DB%۸C%D۹%۸۵%D۸%AA / قیمت BMW در اونجا با ایران را مقایسه کن!! برای این ماشین ها کخه به دینار نه دلار میشه خرید ارز نیس!ولی برای واردات ۱۰۰ هاماشین چند ۱۰۰هزار دلاری، دلار هست؟؟ ما بازار رقابتی میخواهیم!!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین