| کد خبر: 268098 |

چرا برای سفر در روزهای تعطیل، بلیت پیدا نمی‌ شود؟

افزایش تقاضا برای حمل ونقل عمومی سفرهای مردمی پس از کرونا و عدم توسعه ناوگان های هوایی، ریلی و اتوبوسی در سال های گذشته، به کمبود بلیت در تمامی شقوق حمل ونقل منجر شده است.

تین نیوز

افزایش تقاضا برای حمل ونقل عمومی سفرهای مردمی پس از کرونا و عدم توسعه ناوگان های هوایی، ریلی و اتوبوسی در سال های گذشته، به کمبود بلیت در تمامی شقوق حمل ونقل منجر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این روزها اگر قصد سفر داشته باشید، باید از وسیله شخصی خود برای مسافرت استفاده کنید یا از یک ماه قبل تر برنامه ریزی کرده و برای هر یک از وسیله های حمل ونقل عمومی از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری استفاده کنید. در غیر این صورت بعید است که از یک روز و چند روز قبل بتوانید بلیت بخرید.

در سال های گذشته به دلایل متعددی از جمله افزایش نرخ ارز، تحریم و تورم، نوسازی ناوگان در هر یک از بخش های حمل ونقل با مشکل مواجه بوده است. این موضوع در روزهای گذشته که کشور با تعطیلی چند روزه مواجه بود، بیشتر خود را نشان داد. 

 

کمتر از نصف نیاز کشور، هواپیما داریم!

در صنعت هوایی، مسئولان معتقدند که کشور به ۵۰۰ فروند هواپیمای فعال نیاز دارد، این در حالی است که در حال حاضر تعداد هواپیماهای فعال در کشور کمتر از ۲۰۰ فروند است. البته با وجود تاکید مسئولان هوایی بر افزایش ظرفیت های هوایی، 

از طرف دیگر با وجود تاکید رئیس سازمان هواپیمای کشوری به رسیدن ۲۵۰ فروند هواپیمای فعال تا پایان ۱۴۰۲، موانعی از تحریم و افزایش نرخ ارز تا مشکلات گمرکی، سد راه توسعه ناوگان بوده است.

بلیت قطار هم نیست!

در صنعت ریلی هم آنطور که مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بارها اذعان کرده، به دلیل بدهی های انباشته از سال های قبل، نوسازی ناوگان ریلی هم با مشکل مواجه بوده است. در این میان اگرچه تلاش هایی برای توسعه ناوگان با استفاده از ظرفیت تولید داخل انجام شده، اما کافی نبوده است.

البته وزیر راه سال گذشته و در خصوص اینکه چرا بلیت قطار در مسیرهای مختلف پیدا نمی شود، گفته بود اگرچه ممکن است در یک تاریخ خاص و با افزایش پیک مسافرت ها، تقاضای بلیت زیاد باشد و کمبود ایجاد شود، اما به صورت کلی کمبود بلیت نداریم.

اتوبوس ها در دو سال نصف شده است!

در عین حال به گفته رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری، در حالی که تعداد ثبت سرویس هایی که به اقصی نقاط کشور داشتیم، دو سال پیش حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سالانه بوده، اکنون به ۶۵۰۰ دستگاه رسیده، به همین دلیل در همه شهرها سرویس کمتر شده است.

گفتنی است؛ در دو سال گذشته، با کاهش محدودیت های ناشی از کرونا، تقاضای سفرهای مردمی هم افزایش داشته و این موضوع در کنار عدم توسعه ناوگان، منجر به کمبود عرضه در تمامی شقوق حمل ونقل شده است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    برای اینکه زد و بند اعلایی و خان احمدی و...با آژانس ها نمی ذاره حراست هم که قاقه

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟