| کد خبر: 235525 |

اروپا هم‌ اکنون ۴۰۰ هزار راننده کامیون کم دارد و خود بریتانیا اعلام کرده دست‌کم به ۱۰۰ هزار راننده کامیون نیاز دارد. آلمان و لهستان هم با کمبود شدید رانندهٔ تریلی روبه‌رو هستند.

تین نیوز

بحران کمبود سوخت در بریتانیا از یک سو بر طول صف‌ های پمپ‌بنزین‌ افزوده، و همزمان کمبود رانندگان کامیون سبب شده تصویر قفسه‌ های خالی سوپرمارکت‌ها بیش‌ازپیش به چشم بیاید. برخی کارشناسان برکسیت را یکی از دلایل وضع کنونی می‌دانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از یورونیوز، 2 دهه پیش کمبود راننده کامیون سبب شد بریتانیا از نیروی کار اروپای شرقی استفاده کند و هرچند این نیاز امروز کمتر نشده، بریتانیایی‌ها بعد از برکسیت می‌گویند نمی‌خواهند آدم تحصیل‌ نکرده از اروپا وارد کشورشان شود.

نیکلای رشکوف، مسئول بخش اروپای اتحادیهٔ ترابری بلغارستان، با اشاره به این موضوع می‌گوید: «اما رانندگی کامیون مدرک دانشگاهی لازم ندارد.» او همچنین شرایط بد کار، احتمال گیرکردن در گمرک دوور و نیز مالیات‌ و عوارض جاده‌ای سنگین‌ در بریتانیا را از دلایل بی‌رغبتی رانندگان برای رفتن به این کشور بر می‌شمرد.

دولت بوریس جانسون بعد از چند تحمل هفته فشار و انتقاد اعلام کرد برای تخفیف مشکل، ۵ هزار ویزای موقت برای رانندگان خارجی کامیون صادر می‌کند.

اما روبی مک‌گرگور اسمیت، رئیس مجمع صنایع بریتانیا این کار را «پاشیدن کاسه آب روی آتش عظیم» خواند. ادوین آتما از اتحادیه حمل‌ و نقل جاده‌ ای هلند نیز چنین طرحی را «ناواقع‌بینانه» خواند و افزود:‌«کدام راننده‌ای کارش را در اروپا رها می‌کند که با یک ویزای سه ماهه به بریتانیا برود؟»

اما تنها بریتانیا نیست که با مشکل کمبود راننده کامیون دست‌ و پنجه نرم می‌کند. به‌نوشته وبسایت ترانسپرت اینتلجنتس اروپا هم‌ اکنون ۴۰۰ هزار راننده کامیون کم دارد و خود بریتانیا اعلام کرده دست‌کم به ۱۰۰ هزار راننده کامیون نیاز دارد. آلمان و لهستان هم با کمبود شدید رانندهٔ تریلی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش شرکت پخش فراورده های نفتی به یک انتقاد؛ اخراج و بیکاری راننده منتقد+ فیلم

دست‌اندرکاران بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای می‌ گویند شرایط بد کار، اجبار پیمودن مسافت‌ های طولانی، و سپری کردن زمان‌ زیاد دور از خانه از جمله دلایلی است که سبب شده بسیاری از رانندگان شغل عوض کنند.

مشکل کمبود رانندگان کامیون از یک دهه قبل پیش‌بینی شده بود. برخی شرکت‌های حمل‌ و نقل کامیونی هم دفترشان را به کشورهایی نظیر لهستان یا ترکیه منتقل کرده‌اند تا از هزینه‌ها کم کنند. اما قوانین کار اروپا در این زمینه‌ هم دست‌ و پاگیر است.

اتحادیه رانندگان کامیون اروپا اعلام کرده که برای بهبود شرایط فعلی، کشورهای عضو اتحادیه باید قوانین و شرایط کاری بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را اصلاح کنند و بهبود ببخشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید