| کد خبر: 235508 |

◄ واکنش شرکت پخش فراورده های نفتی به یک انتقاد؛ اخراج و بیکاری راننده منتقد+ فیلم

بحران پیش آمده در انگلستان که حتی منجر به آماده باش ارتش این کشور نیز شده بیانگر نقش رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا در ثبات و آرامش جامعه و اقتصاد کشورها از جمله کشور ما است.

تین نیوز

در چند روز گذشته کمبود سوخت در جایگاه های سوخت کشور انگلستان به دلیل نبود راننده توزیع کننده سوخت به خبر مهم رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، همزمان با بروز این مشکل، دولت انگلستان برای حل این مشکل، عنوان کرده به رانندگان فعال در بخش توزیع و پخش سوخت از دیگر کشورها ویزای موقت ارایه می کند که این موضوع با استقبال رانندگان ایرانی در شبکه های اجتماعی مواجه شده و آنان را بر آن داشته تا به پیگیری موضوع پرداخته و تحقیقاتی در این زمینه به عمل آورند و در صورت امکان برای کار به این کشور عزیمت کنند.

بحران پیش آمده در انگلستان که حتی منجر به آماده باش ارتش این کشور نیز شده بیانگر نقش رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا در ثبات و آرامش جامعه و اقتصاد کشورها از جمله کشور ما است.

رانندگانی که اگر نباشند مردم با کمبود بسیاری از کالاها مواجه شده و بحران کمبود کالا، آرامش جامعه را خدشه دار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اروپا با کمبود ۴۰۰ هزار راننده کامیون مواجه است

این در حالی است که رانندگان کشورمان همواره این انتقاد را مطرح می کنند که به جایگاه مهم و تاثیر گذار آنان توجهی نمی شود و آن طور که شایسته است با همراهی و همکاری مسئولان دولتی، خصوصی، صاحبان بار و حتی مردم مواجه نیستند و اغلب موارد حق و حقوق شان پایمال می شود.

برای نمونه به مشکل پیش آمده برای یک راننده فعال در بخش حمل سوخت می پردازیم که مدتی است امکان فعالیت باز او سلب و به معیشت او خانواده اش بی توجهی شده است.

این راننده که مهدی ذاکر تبریزی نام دارد ماجرای خود را برای تین نیوز ارسال کرده که در ادامه می خوانید:

« ماجرا دقیقا از نوروز سال 98 از انتشار یک فیلم انتقادی و مطالبه گری بنده از شرکت نفت مشهد شروع شد. با انتشار این فیلم که در انتقاد از عدم فاصله گذاری اجتماعی در صف دریافت بار و تجمع برای دریافت حواله بارگیری رانندگان در اوج شیوع کرونا بود (فیلم درانتهای خبر پیوست شده است)، برای مدتی غیر فعال شدم اما با حمایت رسانه ها مجبور شدند من را فعال کنند و دوباره به کار برگشتم.

من مالک سه دانگ تریلی بودم که به نام شرکت ...بود و قولنامه داشتم. البته من و شریکم شخصی بودیم و درآمد ماشین مال خودمان بود. این تریلی جزو سیستم شرکت نفت بود که بارهای تدارکاتی شرکت نفت را می‌برد. در قبل نوروز 1400 کرایه شرکت نفت پایین بود و عده ای جسته گریخته بار آزاد می‌زنند. همان گونه که الان هم رسم است مثلا از 300 دستگاه نفتکش واگذاری شرکت نفت 150 دستگاه در حال بار زدن آزاد با کرایه های بالا هستند. من هم برج 11 سال گذشته با شریکم یک بار آزاد زدیم که کرایه خوبی داشت و این بار نزدیک 2 ماه طول کشید. البته عرض کردم این یک رسم مرسوم در نفت است که بار آزاد چون کرایه خوبی دارد جسته گریخته می‌زنند و این روال همیشه هست و همه هم می‌دانند. این بار شد یک دست آویز برای ... رئیس تامین و توزیع نفت مشهد که دوباره من و ماشین را با راننده غیر فعال کند. شروع کرد به اذیت کردن من!!

به ناچار با اینکه درخواست تعمیر تانکر کردم. چون کل عید نوروز 1400 و برج یک 1400 اجازه کار کردن ندادند. ولی گفتند نمی شود و به ناچار درخواست خروج نفتکش از نفت بری دادم و نفتکش را از سیستم نفت خارج کردم و نفتکش را بیرون نفت و آزاد فروختم تا فشار کم شود و دوباره یک نفتکش 3 دانگی دیگر درون سیستم نفت مشهد با پیمایش بالا و فعالیت بالا خریدم و این جریان 4 ماه طول کشید.در این مدت به محض اینکه یک بار آمدم محل بارگیری نفت مشهد من را به سه نهاد اطلاعاتی مشهد یعنی 113، 114،و پلیس امنیت ارجاع داد. اینها همه از قدرت صندلی آقای ... بود و گفتند ایشان می‌آید محل بارگیری و رانندگان را تحریک  و اغتشاش می‌کند. هر چند در هر سه نهاد که حضور پیدا کردم. چون مدارکم درست بود، مشخص شد که ... پاپوش درست می کند و به حمدالله این نهادها هم متوجه شدند که این آقا دروغ می‌گوید. بنابراین من به سازمان بازرسی کشور شکایت کردم. به شکایت من جواب دادند که نفتکش ترک نفت بری کرده و کمیته تخلفات گفته به ایشان کارت ورود به تاسیسات ندهید. بازرسی جواب را غیر منطقی دانست، برای همین دوباره  شکایت و مدارک ارایه کردم که چون مالک ماشین نفتکش هستم، نیاز به کارت ورود به تاسیسات دارم که دوباره همان جواب را دادند که کمیته تخلفات تشکیل شده و تصمیم بر این شده چون این نفتکش فعالیت خوبی نداشته به ایشان کارت ندهیم. در جواب گفتم نه نفتکش به نام من بوده نه من آن زمان راننده نفتکش بودم. ولی متأسفانه پافشاری بر حذف من خیلی زیاد است. واقعا جالب است بعد از 16 سال کار کردن برای شرکت نفت، فقط برای اینکه نفتکش قبلی من یک بار آزاد زده و نفتکش هم فروخته شده راننده هم  فرد دیگری بوده من را از نان خوردن انداخته اند. همه هم به واسطه همان فیلم انتقادی است که منتشر کردم. من به کدام گناه حق کار و رزق و روزی در آوردن برای خانواده ندارم؟»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام مگر روزی تو شرکت نفت هست من هم بعد از ده سال ماشین فروختم ماشین آزاد گرفتم و راحت کار میکنم
    رزق و روزی دست خدا هست