| کد خبر: 233236 |

در حالی که مدیرعامل شرکت پخش دستور داده بود تا کرایه حمل فرآورده‌های نفتی با کرایه حمل سایر کالاهای تجاری همسان سازی شود، در بخشنامه‌ای جدید افزایش کرایه را ۳۰ درصد اعلام کرد.

تین نیوز

در حالی که مدیرعامل شرکت پخش دستور داده بود تا کرایه حمل فرآورده‌های نفتی با کرایه حمل سایر کالاهای تجاری همسان سازی شود، در بخشنامه‌ای جدید افزایش کرایه را ۳۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ابتدای خرداد ماه در نامه‌ای به مدیران منطقه‌ای شرکت پخش در سراسر کشور اعلام کرد بود همسان سازی کرایه حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های سوختی با کرایه حمل دیگر کالاها مجوزهای اولیه را از کارگروه پایش وضعیت حمل ونقل کشور دریافت کرده است و در حال طی مراحل بعدی است. اما در بخشنامه دیگری به مدیران مناطق تابعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که کرایه حمل کامیون‌های نفتکش برای مسیرهای بین شهری ۳۰ درصد و برای کامیون‌های فعال در مسیرهای درون شهری ۲۰ درصد و برای کامیون‌های حامل سوخت به مقصد استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد کرایه افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

کرایه حمل مواد سوختی افزایش یافت

این میزان افزایش کرایه حمل برای مواد سوختی با وعده همسان سازی با کرایه حمل سایر کالاها فاصله بسیار دارد.

بخشنامه جدید شرکت پخش درباره افزایش ۳۰ درصدی کرایه حمل فرآورده‌های نفتی

افزایش کرایه حمل محموله‌های سوختی به ۳۰ درصد محدود شد

 

این بخشنامه مدیرعامل شرکت پخش در حالی است که در نیمه اردیبهشت امسال، کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان در نامه‌ای به ویس کرمی مدیرعامل شرکت پخش، خواستار افزایش کرایه حمل معادل سایر کالاهای تجاری و محاسبه آن همانند کرایه‌های دریافتی از سوی دیگر کامیون داران بر اساس روش تن-کیلومتر شده بود.

افزایش کرایه حمل محموله‌های سوختی به ۳۰ درصد محدود شد

 

افزایش کرایه حمل محموله‌های سوختی به ۳۰ درصد محدود شد

رانندگان ناوگان جاده‌ای نفتکش معتقدند  نرخ نازل کرایه حمل فرآورده‌های نفتی انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت آنها در این حوزه باقی نگذاشته است؛ حدود دو سال است که کرایه حمل محموله‌های سوخت که علاوه بر یک سر خالی بودن بار، خطرناک نیز بوده و مطابق قانون، مشمول شرایط حمل کالاهای خطرناک می‌شود، تفاوت فاحش با سایر کالاهای تجاری دارد. در حالی که در تمام دنیا نرخ کرایه حمل سوخت بالاتر از نرخ کرایه حمل کالاست.

همین نارضایتی از نرخ کرایه حمل طی ماههای اخیر موجب شده برخی مالکان تانکرهای حمل سوخت، تریلی‌های خود را تغییر کاربری داده و با حذف تانکر و نصب چادر به سمت حمل کالا سوق داده شوند. که این مساله منجر به کاهش ناوگان حمل سوخت و بروز اختلال در سوخت رسانی به برخی شهرها شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید