| کد خبر: 231322 |

عملیات ساخت پروژه «پل سبز زندگی» پس از یک‌سال تعویق، به زودی با هزینه کلی ۱۴۰ میلیارد تومانی، آغاز خواهد شد.

تین نیوز

عملیات ساخت پروژه «پل سبز زندگی» پس از یک‌سال تعویق، به زودی با هزینه کلی ۱۴۰ میلیارد تومانی، آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تابستان ۱۳۹۸، پل چندین و چند ساله گیشا در محله گیشا برچیده شد تا پروژه‌ای متشکل از سه فاز آغاز شود. یکی از فازهای این پروژه فرا منطقه‌ای، ساخت پل پیاده راهی تحت عنوان «پل سبز زندگی» بود. این پل طرح و ایده‌ای مشابه پل «طبیعت» دارد.

پل «سبز زندگی» رویشی سبز برای این شهر خاکستری رنگ است تا با ساخت طرح‌های این‌چنینی رنگ‌ حیات به تهران بازگردد. این پل که جایگزینی بر پل گیشا است، دیگر متعلق به ماشین‌های دودزا نیست، بلکه عابران پیاده و دوچرخه سواران می‌توانند از روی آن عبور کنند و در فضاهای مکث متوقف شوند و قدری به تماشای زندگی بنشینند.

استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در احداث پل سبز زندگی با توجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا به این ترتیب بخشی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.

قرار بر این بود که ساخت پل از خرداد ماه ۱۳۹۹ آغاز شود که نشد. صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران درباره تعویق گشایش پل سبز زندگی گفته است که به علت کاهش درآمدهای شهرداری تهران و کاهش بودجه‌های عمرانی این پل در آینده و با تأخیر ساخته شود. حال پس از گذشت یک سال، قرار است که به زودی عملیات ساخت این پل با طراحی جدید و نوین آغاز شود.

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ این پروژه باید امسال آغاز شود و تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد. برآورد مبلغ مشارکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۴۰ میلیارد تومان و برآورد کل مبلغ مشارکت ۱۴۰ میلیارد تومان است.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان اجرای عملیات ساخت «پل سبز زندگی»، توضیح داد: مراسم کلنگ زنی پل سبز زندگی به زودی در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد. اقدامات پیمانی درحال انجام است.

او در ادامه درباره رفع معارضان باقی مانده از پروژه «بزرگراه شهید بروجردی»، گفت: درحال حاضر دو معارض از پروژه بزرگراه بروجردی باید صورت گیرد. برای یک معارض از طریق ماده ۹ اقدام شده است که باید پول آن به صندوق دادگستری واریز شود تا شهرداری حکم قضایی را دریافت کند.

صبوری با بیان اینکه رفع معارض توسط مناطق انجام می‌شود و از هزینه هر معارض، شهرداری مناطق مربوطه اطلاع دارند، افزود: یک معارض دیگر مسائل شهرسازی دارد که به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان، گفت: اگر این دو معارض رفع شود، شهرداری می‌تواند پروژه بزرگراه را به طور کامل دراختیار شهروندان قرار دهد. تلاش می‌شود که تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری رفع معارضات انجام شود و این پروژه به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید