| کد خبر: 200842 |

مدیرعامل فلای پرشیا در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد

◄ آغاز به کار فلای پرشیا با 3 فروند هواپیمای 20 ساله

سازمان هواپیمایی سخت‌گیرانه‌ترین شرایطی که می‌توانست اعمال کند را پیاده کرد به‌طوری‌که نزدیک به یک سال و نیم هواپیماها زمین‌گیر بودند که مجبور بودیم هزینه پارکینگ و بیمه آن را با توجه به اینکه عملیاتی نبودند پرداخت کنیم که درنهایت نزدیک به دو سال زمان برد تا توانستیم مجوزهای مربوطه را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تازه تاسیس هواپیمایی فلای پرشیا به خرید سخت هواپیما در شرایط تحریم و سختگیری سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور مجوز اشاره کرد و گفت: ما برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با سه فروند هواپیما آغاز به کار کردیم، این هواپیماها مدل بوئینگ 737-300 با سایکل پروازی بسیار پایین هستند که سال ساخت این هواپیمای برای سال 1999 است.

یونس دقیق کیا مدیرعامل ایرلاین تازه تأسیس فلای پرشیا که به تازگی پروازهای خود را آغاز کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص روند اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: ما از سال 95 مقدمات تأسیس ایرلاین را استارت زدیم و در همین سال بر اساس مطالعات صورت گرفته درخواست تاسیس ایرلاین را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کردیم و در نهایت در اسفندماه سال 96 موفق شدیم موافقت اصولی را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنیم که پس از آن پروسه ورود هواپیما و آغاز پروازها را شروع کردیم.

مدیرعامل این شرکت با تأکید بر اینکه در صدد توسعه ناوگان خود هستیم، اظهار کرد: برای ورود این هواپیماها با توجه به شرایط تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای داشتیم و با سختی‌های بسیار فراوان این هواپیماها وارد کشور شدند.

او از اعلام جزئیات خرید این هواپیماها به دلیل محرمانه بودن آن خودداری کرد و در ادامه در خصوص اینکه آیا استان فارس کشش و ظرفیت داشتن سه ایرلاین را با توجه به اینکه هواپیمایی آسمان و سپهران با مرکزیت این استان ثبت شده‌اند، دارد؟ توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید استان فارس قطب گردشگری در ایران است و قاعدتاً ظرفیت رقابت سه ایرلاین را دارد.  در حمل و نقل هوایی فضای رقابتی حاکم است و هر ایرلاینی که بتواند خدمات بهتری ارائه کند می‌تواند در این بازار حضور داشته باشد و در غیر این صورت از بازار حذف خواهد شد.

دقیق کیا، افزود: از سوی دیگر تا آنجایی که بنده اطلاع دارم شرکت هواپیمایی سپهران در حال انتقال به مشهد است.

مدیرعامل فلای پرشیا در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور مجوز تأسیس ایرلاین (AOC) سختگیری لازم را داشته است، تصریح کرد: بله سازمان هواپیمایی سخت‌گیرانه‌ترین شرایطی که می‌توانست اعمال کند را  پیاده کرد به‌طوری‌که نزدیک به یک سال و نیم هواپیماها زمین‌گیر بودند که مجبور بودیم هزینه پارکینگ و بیمه آن را با توجه به اینکه عملیاتی نبودند پرداخت کنیم که درنهایت نزدیک به دو سال زمان برد تا توانستیم مجوزهای مربوطه را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنیم.

او رقم کفایت سرمایه برای تأسیس ایرلاین را 235 میلیارد تومان اعلام کرد و در خصوص برنامه آینده این شرکت در رابطه با پروازهای خارجی توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما در آینده راه‌اندازی پروازهای خارجی است اما در حال حاضر به‌صورت پلکانی پروازهای خود را اضافه خواهیم کرد  تا بتوانیم یک ایرلاین قابل‌قبول و با استاندارد را داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.