| کد خبر: 200730 |

سومین خط پروازی بومی استان فارس آغاز به کار کرد

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا با عنوان سومین خط پروازی بومی استان فارس پس از هواپیمایی آسمان و سپهران، به ناوگان هوایی کشور افزوده شد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا با عنوان سومین خط پروازی بومی استان فارس پس از هواپیمایی آسمان و سپهران، به ناوگان هوایی کشور افزوده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در آیین آغاز به کار این شرکت هواپیمایی که شامگاه جمعه برگزار شد، تاسیس این شرکت را برای حمل و نقل هوایی فارس بسیار ارزشمند توصیف کرد.

محمود رضایی کوچی عنوان کرد: نخستین پرواز این هواپیمایی را که شنبه ۹آذرماه به مقصد مشهد مقدس خواهد بود، به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه این هواپیمایی برای شروع با سه فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مدرن با عمر ناوگانی کمتر از معدل ناوگان کشوری آغاز به کار کرده است، از مزایای بهره‌مندی فارس از خطوط هوایی جدید یاد کرد.

معاون استاندار فارس نخستین نتیجه افزوده شدن به ناوگان هواپیمایی فارس را کاهش ترافیک مسافری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دانست.

رضایی کوچی با اشاره به جمعیت قریب به ۵ میلیونی فارس، بیان داشت: مردم فارس در مقایسه با دیگر نقاط کشور علاقه بیشتری به استفاده از هواپیما دارند؛ از سوی دیگر این استان ۱۱۲ شهر و ۳۶ شهرستان دارد که از لحاظ تقسیمات کشوری در رتبه نخست قرار گرفته است و از منظر جغرافیایی نیز با بیش از ۱۲۲هزار کیلومتر مربع از بسیاری کشورهای جهان بزرگ‌تر است و همین موضوع بر اهمیت بهبود و توسعه وضعیت حمل و نقل استان می‌افزاید.  

وی ابراز داشت: افزون بر این، فارس در همه زمینه‌ها گردشگرپذیر است و جز حوزه گردشگری ادبی و تاریخی و فرهنگی، به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) مقصد زوار داخلی و خارجی است؛ از سوی دیگر به سبب وجود مراکز علمی و پزشکی حرفه‌ای زمینه توریست درمانی نیز در آن فراهم است و از این منظر در زمره شهرهای تراز اول کشور به‌شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزوده شدن ایرلاین فلای پرشیا به ناوگان حمل و نقل فارس را باعث تقویت ارتباطات داخلی و خارجی دانست.

وی اظهار داشت: در حالیکه تحریم‌های ظالمانه وضعیت دسترسی به قطعات هواپیما را مشکل کرده است، ایران توانسته است در امنیت هوایی در زمره کشورهای اول جهان قرار گیرد و در این زمینه هم ناوگان هواپیمایی و هم خلبانان به‌خوبی این حوزه را اداره کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا نیز با اشاره به اینکه سهامداران و مدیران اجرایی این شرکت افزون بر ۲۵ سال سابقه در صنعت هوانوردی دارند، گفت: این شرکت هواپیمایی صد درصد خصوصی است و هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند.

یونس دقیق‌کیا عنوان کرد: با آغاز به کار این شرکت در شورای عالی هوانوردی کشور در سال ۱۳۹۶ موافقت شد و این خط هوایی به مرکزیت شیراز به ثبت رسید.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بر ضرورت کسب درآمد غیرنفتی تاکید کرده‌اند، بر آن شدیم ایرلاین جدیدی در استان فارس که مرکز گردشگری کشور است، تاسیس کنیم.

مدیرعامل فلای پرشیا با بیان اینکه فرودگاه شهید دستغیب شیراز سومین فرودگاه کشور از لحاظ جابه جایی مسافر و تعداد پروازهاست، گفت: استان فارس به‌واسطه وضعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی بیشترین ورود مسافر خارجی را ثبت کرده است؛ همچنین مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد که شایسته بهره‌مندی از بهترین‌ها هستند.

وی عنوان کرد: مراحل اولیه ثبت این شرکت نزدیک به یک سال و نیم به طول انجامید و طی آن فعالیت‌های تحقیقاتی وسیعی انجام شد و تیمی علمی منابع اطلاعاتی کشور را مطالعه و استخراج کرده‌ است.

دقیق‌کیا با اشاره به اینکه تلاش برای آغاز به کار این شرکت با خروج آمریکا از برجام همزمان شد، اظهار داشت: با این اتفاق مشکلات عدیده‌ای در  شروع کار برای این شرکت پیش آمد؛ اما با توکل به خداوند و تکیه بر سوابق و تجربیات تیم خبره فلای پرشیا توانستیم  مسائل را حل کنیم.

وی اعلام کرد: این شرکت فعلا با سه فروند هواپیما آغاز به کار می‌کند که این تعداد ناوگان تا سال آینده دو برابر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد محمد پرست 0 0

    سلام
    به نظر شما هواپیما با عمری بیش از 20 سال وساعت پرواز بالا باید بدون استرس با آن مسافرت نمود.