| کد خبر: 130579 |

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلان کرد

◄ توانایی مالی و تخصصی شرط اصلی ورود شرکت های جدید هواپیمایی

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری شرط داشتن توانایی مالی و تخصصی را لازمه ورود بازیگران جدید در صنعت هوانوردی دانست و گفت: متقاضیان بسیاری درخواست تاسیس ایرلاین را داشته‌اند و تنها تعدادی از آنها توانستند موافقت اصولی را کسب کنند.

 

مرتضی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی جدید، عنوان کرد: متقاضیان بسیاری برای اخذ مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست دا‌ده‌اند.

 

وی درهمین رابطه ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تسهیل در محیط کسب و کار باید بین شرکت‌های هواپیمایی موجود و بازیگران جدیدی که خواستار ورود به این صنعت هستند به شرط داشتن توانایی‌ تخصصی و مالی، رقابت ایجاد کند.

 

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اگر کسی قصد ورود به فضای کسب‌وکار صنعت هوایی به عنوان شرکت هواپیمایی را دارد بایستی از یک شفافیت که برای همه یکسان است برخوردار باشد، بیان کرد: متقاضیان بسیاری برای تاسیس شرکت هواپیمایی درخواست داشته‌اند، بعضی از آنها توانستند خود را به مرحله طرح توجیهی برسانند و مجوز شورای عالی هواپیمایی را در این رابطه اخذ کنند.

 

وی در این رابطه می‌افزاید؛ کسانی که قصد تاسیس شرکت هواپیمایی را از سازمان هواپیمایی کشوری داشتند اگر حداقل ‌سرمایه‌‌ که بسته به نوع پروانه بهره‌برداری درخواست‌کننده متغیر است را تامین کنند در ابتدا برای آنها موافقت اصولی صادر ‌می‌شود.

 

دهقان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کسی که می‌خواهد یک شرکت هواپیمایی (AOC) اخذ کند بایستی350 میلیارد تومان سرمایه ثبتی شرکت باشد که البته در مرحله موافقت اصولی این شرکت این رقم باید 122 میلیارد باشد. اگر کسی توانست با این شرایط شرکت خود را ثبت کند و مجوز موافقت اصولی را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کند پس از آن باید به دنبال ورود هواپیما و جذب نیروی انسانی باشد.

 

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه موافقت اصولی که طرف اخذ می‌کند تنها یک مجوز برای شروع کار است و سازمان هواپیمایی کشوری مقررات خیلی بیشتری برای اینکه این شرکت موافقت اصولی خود را تبدیل به مجوز بهره‌برداری کند، خواهد داشت. ابراز کرد: یکی از مواردی که سازمان هواپیمایی کشوری برای بهره‌برداری از یک ایرلاین خیلی نظارت خواهد داشت هواپیما است. ورود این هواپیماها با نظارت جدی معاونت پرواز سازمان هواپیمایی صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.