| کد خبر: 1251 |

در گفتگوی عضو کمیسیون عمران با تین‌نیوز مطرح شد:

◄ کمیسیون عمران از گزارش سازمان هواپیمایی درباره سانحه فالکن، قانع نشد / ارائه مجدد گزارش در کمیسیون؛ فردا

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران با اشاره به این که این کمیسیون، از گزارش سازمان هواپیمایی درباره سانحه سقوط فالکن راضی نشده است، از ارائه مجدد گزارش این سانحه در جلسه بعدی کمیسیون عمران که فردا برگزار می شود، خبر داد.

محمد ابراهیم محبی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به بررسی سانحه سقوط فالکن در کمیسیون عمران در روز گذشته اظهار کرد: گزارش و توضیحات ارائه شده در کمیسیون از سوی سازمان هواپیمایی کامل نبود و نقایصی داشت و کمیسیون از این گزارش راضی نشد.

محبی با بیان این که «هنوز دلایل این موضوع روشن نیست اما بیشتر، از نقص فنی و فرسودگی هواپیما صحبت شده است» ادامه داد: قرار شد طی همکاری سازمان هواپیمایی با نماینده کمیسیون عمران، گزارش کامل تری از این سانحه، فردا در جلسه کمیسیون عمران ارائه شود.

به گزارش تین نیوز، یک فروند فالکن 20 متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری، دوشنبه هفته گذشته، در حین عملیات بازرسی سیستم های ناوبری فرودگاه کیش، به دلایل نامعلومی در خلیج فارس سقوط کرد و تمامی چهار سرنشین آن، کشته شدند.

سازمان هواپیمایی، امروز از ادامه جستجو برای یافتن بقایای هواپیما و چهارمین سرنشین کشته شده در این سانحه خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    متأسفانه هنوز هم که هنوزه بررسی سوانح هوایی در ایران به ضعیف ترین و نادرست ترین شکل ممکن انجام میشود و دارای اشکالات جدی است. عدم درک مناسب از اهداف اصلی بررسی سانحه، عدم استقلال نهاد بررسی کننده سانحه و عدم وجود قانون مصوب در این خصوص تنها نمونه هایی از آن میباشد.

  • علیرضا حضرتی کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    جناب آقای محبی عضو محترم کمیسیون عمران مجلس، دفتر محترم ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری با اهداء سلام همونطوری که بهتر از بنده میدونید هدف از بررسی یک سانحه صرفا شناخت ضعفها و کمبودها پیشگیری از سوانح و رخدادهای مشابه و عبرت آموزی هست(انکس ۱۳ ایکائو). بدلیل تعدد وظایف سازمان هواپیمایی کشوری ضعف سخت افزاری به لحاظ امکانات و ضعف نرم افزاری به جهت نیروهای انسانی، و احتمالا تاثیر فاکتورهای غیر مرتبط از قبیل نفوذ افراد حقیقی و حقوقی به نظر میرسه که بررسی سوانح در کشورما با مشکلات و موانع خاصی همراه بوده. از طرفی چندی قبل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نتایج بررسی سانحه رو به سازمانی کاملا غیر مرتبط با هواپیمایی محول کرده. در کشورهایی که از لحاظ صنعت هوانوردی بسیار پیشرفته هستند به منظور اینکه بررسی سوانح و حوادثبه هدف اصلی خودش برسه یک سازمانی مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری و مستقل از تشکیلات دولت و زیر نظر مجلس اون کشورها وجود داره تا از نفوذ افراد در روند بررسی و اعلام سوانح و رخدادهای هواپیمایی جلوگیری بشه. به این ترتیب با عبرت گیری از درسهای گرفته شده و بر طرف کردن ضعفها ایمنی هوایی ارتقاء پیدا میکنه. امیدوارم روزی بشه که چنین نهادی که صرفا کار حرفه ای انجام بده زیر نظر مجلس شورای اسلامی تشکیل بشه و رشته بررسی سوانح هوایی در مقاطع مختلف در دانشگاههای غیر نظامی کشور راه انداری بشه که این گام بزرگی در جهت ارتقای ایمنی هوایی و حفظ جان مردم خواهد بود

  • 0 0

    کمیسیون عمران چه ارتباطی با بررسی سانحه داره … خیلی مشتاقم ارتباط انرا بفهمم…!!!!!!!!!!!!

  • عیاضی 0 0

    نکته مهمی که میتوان در مورد آن سارمان هواپیمایی کشوری پاسخ دهد این است که: ۱) مصرف کننده(user) این هواپیما سارمان است؟؟؟ ۲) نظارت کننده و گواهی دهنده c. of. Aبه این هواپیما سارمان است؟؟؟ ۳) بررسی کننده این سانحه سارمان است؟؟؟ معلوم است که سانحه با توجه به سه شرط بالا درست و علمی انجام نخواهد شد. بنابراین بهتر است مردم را سر کار نگذارید.

  • حسنی 0 0

    نظارتهای کارشناسان معاونت استاندارد پروار اینقدر آبکی و غیر حرفه ای وغیر علمی است که باعثگردیده سوانح در کشور چندین برابر نرم جهانی باشد. وقتی در مورد هواپیمای خود سارمان هواپیمایی اینگونه نظارت باشد وای به حال دیگر ناوگان هوایی کشور. عامل اصلی این کوتاهی ها انتخاب مدیران ضعیف و غیر حرفه ای می باشد.

  • محمود 0 0

    سلام عرض میکنم خدمت نماینده محترم. ضرورت دارد قبل از گوش دادن به گزارش سانحه اول مدرک وتخصص مدیر بررسی کننده را چک کنید. مهندسی مواد و معدن چه ربطی به هواپیما دارد.