| کد خبر: 95549 |

نجات هزار مهاجر در آبهای مدیترانه

تین‌نیوز| گارد ساحلی ایتالیا از نجات قریب به هزار مهاجر و کشته شدن چهار نفر در شش عملیات نجات مجزا در آبهای مدیترانه خبر داد.


ایستگاه کمک های بشردوستانۀ فراساحلی به مهاجران (MOAS) در بارۀ شش عملیات نجات مجزا برای نجات شش شناور حامل مهاجران در آبهای مدیترانه گفت: روز گذشته عملیات نجات از سوی گارد ساحلی ایتالیا انجام شد و طی آن 945 نفر مهاجر در مسافت 30 مایلی ساحل Libyan از مرگ حتمی نجات یافتند.

بر اساس این گزارش، چهار نفر از مهاجران یک قایق دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند اما شناور نجات Topaz Responder توانست ضمن نجات 400 نفر از مهاجران یکی از قایق ها، اجساد مغروقه را نیز از آب خارج کند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ضمن انتشار آمار مهاجرت در شش ماه نخست سال جاری میلادی گفت: تعداد مهاجرانی که در شش ماه نخست سال جاری میلادی( از یکم ژانویه تا سوم جولای) به ایتالیا رسیدند 67 هزار نفر برآورد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش و به تبع آن افرادی که در این مسیر جان خود را از دست دادند افزایش یافته است.

این گزارش در ادامه و با تاکید بر کشور ایتالیا بعنوان مقرّ اصلی مهاجران افزود: این کشور مدت هاست که مقصد اصلی مهاجران آفریقایی است و حال پس از انعقاد قرارداد بین اتحادیۀ اروپا و ترکیه مبنی بر قطع مهاجرت به یونان به کانون توجه مهاجران بدل شده است.

گارد ساحلی ایتالیا همچنین مبدا شش قایق حامل مهاجران را لیبی اعلام کرد؛ مکانی که گروه های خلافکار و غیر قانونی از مهاجران برای عبور از این مسیر پرخطر هزینه های هنگفتی دریافت می کنند.
این گزارش در پایان با اشاره به اعزام یک بالگرد از سوی ارتش ایتالیا در محل حادثه ادامه داد: یکی از مهاجران که از مشکلات تنفسی رنج می برد به جزیرۀ Lampedusa منتقل شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.