| کد خبر: 82957 |

آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران دریایی

تین نیوز | معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل برای ارائه خدمات دریایی به مسافران دریایی خبر داد.
 

محمد راستاد اظهار داشت: به منظور تامین رفاه و آسایش مسافران دریایی در ایام نوروز، برنامه های گسترده ای در سازمان بنادر و دریانوردی تدارک دیده شده است تا به این ترتیب شاهد سفرهای دریایی توام با آسایش و ایمنی برای گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: استقرار بازرسان فنی در تمام پایانه های مسافری جنوب کشور از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در ایام نوروز است.

وی در ادامه بیانات خود در خصوص اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای مدیریت سفرهای دریایی در ایام نوروز، تصریح کرد: نظارت مستمر بر عملکرد شناورهای مسافری و تفریحی و اطلاع رسانی و پخش تیزر جهت افزایش رعایت مسائل ایمنی در سفرهای دریایی از طریق صدا و سیما ازدیگر اقداماتی است که برای ارتقای کیفیت سفرهای دریایی در نوروز 95 صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از تجهیز پایانه های مسافربری به امکانات رفاهی اشاره کرد و افزود: فراهم شدن امکان خرید بلیت به صورت اینترنتی یکی از موثرترین اقدامات در راستای رفاه بیشتر مسافران بوده است.

به گفته وی، هم اکنون امکان خرید بلیت اینترنتی در مسیرهای بندرعباس- قشم و بندرعباس- هرمز که بالغ بر 90 درصد سفرهای دریایی در جنوب را تشکیل می دهند، فراهم شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: این اقدام باعث خواهد شد تا شاهد سهولت بیشتری در ترددهای دریایی باشیم.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: با آماده باش نیروهای امداد ونجات دریایی، خواهیم توانست در صورت بروز سانحه احتمالی با سرعت بیشتری نسبت به امداد و نجات اقدام کنیم.

وی از انجام تمرینان در تمام بنادر کشور جهت ارتقای آمادگی برای مقابله با سوانح احتمالی در ایام نوروز اشاره کرد و از گشت های دریایی توسط شناورهای ناجی در اطراف مسیرهای دریایی و آماده باش بالگرد های امداد و نجات دریایی طی ایام نوروز خبر داد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: علاوه بر 19 فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت در استانهای ساحلی کشور جهت امداد و نجات دریایی در ایام نوروز آماده عملیات هستند.

راستاد در خصوص شناورهای ناجی نیز گفت: با توجه به اینکه طی یک سال گذشته تعداد شناورهای ناجی به 19 فروند افزایش یافته ، توان و آمادگی برای واکنش مناسب و به موقع به سوانح دریایی ارتقاء پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: چیدمان و استقرار شناورهای ناجی در سواحل و بنادر کشور به گونه ای است که این شناورها بیشتر در مسیرهای پرتردد قرار خواهند داشت به صورتی که بتوانند تمام این مسیرها را به لحاظ تامین ایمنی پوشش دهند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در ایام نوروز سفرهای دریایی عمدتا در محدوده مسیرهای قشم- بندرعباس، چارک- کیش، پهل- لافت، بوشهر- خارگ، گناوه- خارگ و بندر عباس- هرمز توسط 110 فروند شناور مسافربری و لندینگ کرافت با ظرفیت بالغ بر 7400 نفر انجام می شود.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: بنابراین تمرکز واحدهای جستجو و نجات دریایی در محدوده این آبها خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: سعی خواهیم کردیم با اشاعه فرهنگ سفرهای ایمن دریایی و ارتقای ناوگان مسافربری دریایی و تفریحی و نیز افزایش آمادگی برای عملیات امداد و نجات دریایی در وهله نخست از وقوع هر گونه سانحه دریایی پیشگیری کنیم و در وهله دوم بتوانیم با تمام توان و تجهیزات در صورت بروز هر گونه حادثه ای به طور موثر در امر امداد و نجات عمل کنیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.