| کد خبر: 73126 |

اعلام مهم ترین اقدامات مرکز بررسی ها و مطالعات؛ راهبردی سازمان بنادر در روز پژوهش

تین نیوز | مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح عملکرد یک سال گذشته این مرکز، اقدامات مطالعاتی و پژوهشی انجام شده در سازمان بنادر را در ارتباط و انطباق با سند جامع علمی کشور و در راستای مرجع حاکمیتی و مرجعیت علمی این سازمان برشمرد و انتشار ده عنوان از کتاب خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده که در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش سخن می گفت : با اعلام اینکه ٥ عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ است، مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی را تنها ناشر تخصصی حوزه دریا، بندر و ساحل دانست.
 
حسن زاده با اشاره به پرداخت پژوهانه به پژوهشگران طی یک سال گذشته، از حمایت مالی به ١١٩ عنوان مقاله پژوهشی و رشد ٩٥ درصدی در این زمینه در مقایسه با سال ٩٣ خبر داد.
 
مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی در بخش دیگری از سخنان‌اش، با اشاره به راهبرد استقرار مدیریت دانش در سازمان بنادر به عنوان راهبرد ملی شماره یک، از پیشرفت ٨ درصدی مطالعات انجام شده در این زمینه و تمهیدات پیاده سازی این رویکرد در بنادر کشور خبر داد و «افزایش اثربخشی سازمان»، «جلوگیری از خروج سرمایه های دانش» و «بهبود جریان دانش» را از جمله مزایای آن برشمرد.
 
حسن زاده با اعلام خبر تشکیل تیم تحریریه خبرنامه امواج دانش و حمایت علمی و رسانه ای از ٥ همایش بزرگ ملی مرتبط با حوزه های دریایی، درخصوص ارتقای فرهنگ دریایی در کتاب های درسی به عنوان راهبرد کلان ملی شماره ٦ گفت : در این خصوص تفاهم نامه ای با دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش امضا شد که بر اساس آن مطالب و مفاهیم مرتبط با دریا، بندر و ساحل در کتاب های تحصیلی علوم تجربی، مطالعات علوم اجتماعی استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کتاب های علمی دانش آموزان استثنایی و ویژه و در کتاب راهنمای معلم ارائه شود.
 
این مقام مسئول در حوزه مطالعات سازمان بنادر با تشریح اقدامات این مرکز در خصوص اشاعه فرهنگ دریا از تهیه عکسهای مرتبط با دریا، تهیه فیلم و کلیپ های آموزشی و تهیه مطالب کمک آموزشی برای کتاب های رشد خبر داد.
 
حسن زاده با اعلام هماهنگی با دانشکده تاریخ دانشگاه تهران به منظور تألیف اطلس تاریخی بنادر ایران، از اتمام فاز اول مطالعات بررسی اسناد تاریخی و جمع آوری ٦ هزار سند تاریخی خبر داد و مشارکت فعال در تدوین سند ملی توسعه دریایی برای جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری ها در حوزه دریا را یکی دیگر از اقدامات این مرکز عنوان کرد.
 
مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های بزرگ کشور، ارائه اسناد پیشنهادی به سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، طراحی اولین تقویم دریایی کشور با شناسایی و درج ١٢٢ رویداد مهم و نشر فصل نامه صنعت حمل و نقل با موافقت معاونت مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی را از دیگر اقدامات این مرکز طی یک سال گذشته برشمرد.
 
به گفته حسن زاده، با طراحی کتاب خانه دیجیتالی سازمان بنادر، این سامانه امروز (به مناسبت روز پژوهش) به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار می گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.