| کد خبر: 65449 |

رونمایی از اتاق دود آتش نشانی بندر شهید رجایی در مانور واکنش اضطراری

تین نیوز | در جریان مانور واکنش اضطراری برگزار شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از اتاق دود آتش نشانی این بندر به منظور تمرین در فضای شبیه سازی شده رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد علی اصل سعیدی پور معاون بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در حاشیه این مانور، طی اظهاراتی رعایت مسایل ایمنی در عملیات بندری در کنار ایجاد ساختار هماهنگ در شرایط اضطراری جهت نجات جان افراد سانحه دیده و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث را از اولویت های کاری سازمان بنادر اعلام کرد.

وی هدف از اجرای این چنین مانورهایی را ارزیابی توانمندی و سرعت عمل نیروهای آتش نشانی، امداد و نجات و انتظامات جهت حفظ جان مصدومین و کنترل محیط کار در حوادث مرتبط با عملیات بندری دانست.

سعیدی پور در ادامه بیان کرد: وجود ریسک های متعدد در سطح بندر انجام این گونه مانورها را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

وی فراگیری نحوه صحیح رفتار با فرد حادثه دیده و انجام صحیح عملیات امداد و نجات را از جمله نتایج و دستاوردهای این گونه مانورها برشمرد.

معاون بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و پیگیری کارکنان آتش نشانی به نقش بسیار مهم و استراتژیک مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان شاهراه اقتصادی کشور و اشاره کرد و آمادگی و هوشیاری کارکنان این بندر را برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری و بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست.

هوشنگ محمدرضایی مسئول آتش نشانی بندر شهید رجایی نیز ضمن ارائه گزارشی از توان تجهیزاتی و عملیاتی مرکز آتش نشانی این بندر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سالیان اخیر با افزایش گشت های ایمنی و آتش نشانی و اقدامات کنترلی صورت گرفته علیرغم افزایش حجم عملیاتی، شاهد کاهش حوادث آتش سوزی در این بندر بوده ایم.

گفتنی است، در جریان این مانور که مسوولین بندری، نمایندگان شرکت های پیمانکار و تیم های امداد و نجات حضور داشتند، از اتاق دود آتش نشانی بندر شهید رجایی به منظور تمرین در فضای شبیه سازی شده بسته رونمایی شد.  

شایان ذکر است، رونمایی از یک دستگاه بالابر مدل Volvo fmx 370 با ظرفیت مخزن آب 3000 هزار لیتر، ارتفاع نردبان 37 متر، برد مانیتور 40 متر و همچنین یک دستگاه تشک نجات با ابعاد 6 در8 با قابلیت نجات افراد از ارتفاع 30متر نیز از دیگر برنامه های جنبی این مانور بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.