| کد خبر: 65093 |

در جشنواره برترین شرکت‌های ایرانی مطرح شد

انزلی مرکز دادوستد کالاهای کشورهای حاشیه خزر می‌شود

تین نیوز | مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در سومین جشنواره برترین شرکت‌های ایران (Topex) از این سازمان به‌عنوان یکی از برترین‌ها تجلیل شد.

امین افقی افزود: همفکری و همسویی فعالان عرصه‌های اقتصادی به‌منظور سازندگی و ارتقای شرایط صنعت و تجارت، لزوم معرفی بین‌المللی شرکت‌های موفق ایرانی و ایجاد ارتباط نزدیک بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جشنواره اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی به مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل می‌شود.
وی در جمع مدیران برترین شرکت‌های ایران افزود: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های ریلی و بندری در قالب ایجاد بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر در محدوده این منطقه و اتصال آن بندر به شبکه ریلی کشور، فعال سازی کریدورهای شمال جنوب و کریدور چین اکتائو بندرانزلی، به همراه ایجاد بورس کالای منطقه که از سال گذشته در حال فعالیت است، سه قطعه اصلی راهبرد سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی رویکرد سازمان متبوع خود را در چارچوب عملیاتی کردن برنامه‌های دولت اعلام کرد و با اشاره به سفر فروردین رئیس‌جمهوری به این منطقه و اعلام منطقه آزاد انزلی به هاب ترانزیت کشورهای حاشیه دریای خزر افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در ارتباط با کشورهای منطقه بهره برد.

مسرور ادامه داد: به‌منظور عملیاتی کردن توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، پیشنهاد تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای منطقه به‌عنوان پایلوت ایجاد شورای همکاری کشورهای این حوزه از سوی این سازمان مطرح شده و با همکاری وزارت امورخارجه در حال پیگیری آن هستیم.

وی به تشریح مبادلات کالایی کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با ایران پرداخت و با اشاره به جایگاه نامطلوب ایران در مبادلات با این کشورها اظهار کرد: نداشتن موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی با چهار کشور فوق، عدم‌شناخت نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های بازارهای یکدیگر، نامناسب بودن انتقال ارز با کشورهای فوق و درنهایت عدم اعتماد مهم‌ترین موانع توسعه روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر را تشکیل می‌دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.