| کد خبر: 54365 |

با هدف توسعه صادرات:

تفاهم نامه برقراری خطوط منظم دریایی از بنادر ایران به روسیه امضاء شد

تین نیوز | تفاهم نامه برقراری خطوط دریایی به بازارهای هدف صادراتی حوزه دریای خزر در راستای توسعه صادرات غیر نفتی میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران بعداز ظهر امروز امضاء شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی سخنانی در مراسم امضاء این تفاهم نامه گفت : ایجاد شرایط رقابتی برای صادرکنندگان ، تجار و بازرگانان ایرانی که کالاهای ساخت خود را با قیمت مناسب به بازارهای هدف صادارتی ارائه کنند یکی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است که باعث می شود تجار بتوانند محمولات را به موقع و با تسهیلات مناسب عرضه کنند.

ولی الله افخمی راد در ادامه افزود: به همین منظور تصمیمی گرفتیم با توافق با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ کنیم که برنامه منظم حرکت کشتی ها در دریای مازندران را ساماندهی کنیم .
وی افزود : اگر سازندگان نتوانند در موعد مقرر کالای خود را به مقاصد صادراتی برسانند قطعا بازار خود را ازدست می دهند و قادر به رقابت نخواهند بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد آنچه که امروز میان سازمان توسعه و تجارت ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد می شود تاکید بر مسیر حرکت کشتی ها با مسیر مورد توافق است.

وی در ادامه تاکید کرد : صادرکنندگان مطمئن باشند منابع مورد نیاز از محل منابع سود کشتیرانی (سهم دولت) تنظیم می شود و کشتی در مسیر رفت چارتر خواهد شد.

افخمی راد با اظهار اینکه صادرکنندگان مطمئن باشند محمولات آنان به مقصد هدف حمل خواهد شد افزود: در مرحله نخست این خط از بنادر شمالی به سوی روسیه و قزاقستان راه اندازی می شود و کسانی که محمولات صادراتی دارند ترتیبی اتخاذ کنند که یارانه ایی که دولت مشخص کرده به گونه ای باشد که مورد استفاده قرار گیرد و صادرکنندگان کالاهای خود را طبق برنامه به شرکت های کشتیرانی تحویل دهند.

وی در ادامه گفت : اگر تجار بتوانند در موعد مقرر کالای خود را تحویل دهند سازمان توسعه تجارت یارانه کمتری را متقبل خواهد شد و آن را برای سایر مسیرها تخفیف خواهد داد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه این همکاری در آینده در سایر معابر آبی نیز میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران عملیاتی خواهد شدگفت: پس از راه اندازی این خطوط بلافاصله در خلیج فارس و سایر کشورهای هدف قراردادی را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهیم کرد.

افخمی راد گفت : از دیگر برنامه های سازمان توسعه و تجارت همکاری برای برقراری پرواز های منظم باری و مسافری به کشورهای هدف صادراتی است .

وی با بیان اینکه هدف این است حجم مبادلاتی کالایی خود را با روسیه و قزاقستان افزایش دهیم گفت : این تفاهم نامه نخستین گامی است که زمینه را برای تحقق این امر فراهم می کند.

وی اظهار امیدواری کرد بزودی شاهد گسترش فعالیت های دریایی بین ایران و کشورهای حاشیه خزر باشیم .

افخمی با اشاره به اینکه تحویل به موقع سفارش خریداران خارجی مهمترین موضوع است گفت : تا پیش از این کالاها در موعد مقرر تحویل نمی شد و این عدم تحویل به موقع به بازار کالاهای صادراتی صدمه می رساند.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد بر اساس این تفاهم نامه این سازمان ملزم است هر ماه شش فروند کشتی با بار و یا نیمه بار به مقصد بنادر آکتائو و آستاراخان راهی کند.

وی اظهار داشت : برنامه منظم حرکت کشتی های ایرانی به مقاصد هدف صادراتی، اساس این تفاهم نامه است.

در راستای این تفاهم نامه در حوزه دریای خزر چهار خط کشتیرانی ازبنادر انزلی به آستاراخان روسیه هر 15 روز یک سفر ، انزلی به اکتائو قزاقستان هر ماه یک سفر، بندر امیرآباد به بندرآستاراخان هر ماه یک سفر و بندر امیرآباد به آکتائو قزاقستان هر 15 روز یک سفر راه اندازی می شود تا بر اساس آن صادر کنندگان کالا بتوانند راحت تر کالاهای خود را به روسیه و بازارهای حوزه دریای خزر برسانند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.