| کد خبر: 50950 |

◄ آغاز به کار ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل

تین نیوز | ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل، صبح امروز در محل سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید مظاهری دبیر ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل که سخنران ابتدایی این مراسم بود، گفت: امروزه توسعه دریامحور با توجه به پتانسیل های ارزشمند دریاها، یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در رشد و توسعه پایدار کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه صنعت فراساحل نقش بسزایی در اقتصاد دریایی و اقتصاد کل کشور ایفا می کند، گفت: وجود میادین مشترک نفت و گار در آب های پیرامونی شامل دریای خزر، خلیج فارس، و دریای عمان و ضرورت برنامه ریزی برای اکتشاف میادین، استخراج مواد هیدروکربنی موجود در آن، انتقال پالایش آنها و مدیریت بهینه مخازن از جمله فعالیت های ارزشمند فراساحلی کشور محسوب می شود.

مظاهری، افزود: رشد فعالیت های فراساحلی کشور در سه دهه گذشته مرهون تلاش مدیران و مسئولان دلسوز و فعالیت های دانشگاه های تراز اول، همت متخصصان و اندیشمندان و توجه به سیاست گذاران و تصمیم گیران بوده است.

وی تصریح کرد: طراحی، ساخت، و بهره برداری از سکوهای ثابت متعدد در آب های جنوبی کشور و میادین مشترک پارس جنوبی، و همچنین طراحی، ساخت و نصب و بهره برداری از اولین سکوی نیمه شناور امیرکبیر در دریای خزر و بهره برداری از هزاران کیلومتر خط لوله دریایی و سایر سازه ها و تاسیسات دریایی تنها نمونه هایی از این دستاوردهای فناورانه، ارزشمند و افتخارآمیز محسوب می شود.

دبیر ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در ادامه توضیح داد: اضافه شدن محور "فناوری نفت و گاز" و "انرژی های تجدید پذیر دریایی" به محورهای موجود، حضور متخصصین خارجی و توجه ویژه به کارگاه های تخصصی به منظور انتقال فناوری از ویژگی های بارز همایش ششم محسوب می گردد.

وی تصریح کرد: امیدوارم همایش ششم بتواند بستر مناسبی برای ارائه دستاوردهای صنعت فراساحل، تبادل نظر بین متخصصین و اندیشمندان و انتقال فناوری های جدید در این حوزه را فراهم نماید .

مظاهری در پایان با تشکر از مدیریت دانشگاه شریف، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و کلیه ارگان ها و سازمان های مشارکت کننده در این همایش، گفت: ازکمیته های عملی و اجرایی، سخنرانان و ارائه دهندگان مقالات و و برگزارکنندگان کارگاه های آموزشی این همایش، تشکر و قدردانی می کنم.

یادآور می شود مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل، با حضور نمایندگان شرکت ملی نفت، موسسه رده بندی ایرانیان، دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی، اتحادیه مالکان کشتی ایران، شرکت ملی نفتکش، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و سایر دانشگاه ها و ارگانهای دریایی در سالن جابر ابن حیان دانشگاه شریف برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.