| کد خبر: 49424 |

حمل و نقل دریای خزر به آبهای آزاد متصل می شود

تین نیوز | معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : حوزه دریای خزر یک حوزه استراتژیک است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود به همین جهت در نظر داریم حمل و نقل دریای خزر را به آبهای آزاد متصل کنیم.

کاپيتان علي عزتي با بيان اين مطلب در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: از سایت اداره کل بنادر و دریانوردی بازدید داشتیم و زیر ساختهای مناسبی را دیدیم، وی افزود : حوزه دریای خزر یک حوزه استراتژیک می باشد و روز به روز هم اهمیت بیشتری پیدا می کند و در نظر است حمل و نقل دریایی خزر را به آبهای آزاد وصل کنیم و به این ترتیب اروپا را به دریای خزر اتصال دهیم .

وي همچنین افزود: این طرح هم برای ما و هم برای اقتصاد کشور مهم است در این خصوص باید تصمیم استراتژیک گرفته شود لذا بندرانزلی به عنوان مرکز انتخاب شد .

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: تصمیم گرفته شد در یک مقطع صادرات و واردات را به بنادر دیگر دریای خزر از جمله بندرانزلی سوق دهیم.

وی افزود: در مطالبات به این نتیجه رسیدیم که در بحث غلات می توانیم سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم و ما باید به تجارت کشور کمک کنیم و این مستلزم آن است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی زیر ساخت لازم را داشته باشد لذا باید با ایجاد یک سری زیر ساخت ها و سرمایه گذاری مناسب در بندرانزلی بیش از بیش موفق شویم.

کاپیتان عزتی خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم با فراهم شدن زیر ساخت ها و امکانات و مهیا شدن واردات غلات در بندرانزلی، روند جذب غلات این بندر با یک سرعت مناسب صورت خواهد گرفت .

کاپیتان عزتی با بیان اینکه ساخت سیلو در بندرانزلی را در دستور کار داریم گفت: با همکاری و تعاملاتی که صورت گرفته باید فاز اجرایی آن شروع شود. بندرانزلی در حال توسعه است و اگر اسگله های جدید اماده شوند و فاز توسعه این بندر آنطور که گفته شد انجام شود ما هم در کنار شما سرمایه گذاری را انجام می دهیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز ضمن اظهار خرسندی از این نشست افزود امیدواریم این نشست ها کمک کند تا در کنار هم زیر ساختهای مناسب را مهیا کنیم و بندرانزلی را به جایگاه واقعی آن برسانیم .

مهندس نعیمی افزود: اگر شما بخواهید سیلو وانبار بسازید آماده ایم زمینی را در اختیار شما قرار دهیم و تازمانی که اسکله های جدید آماده شود می توانیم از اسکله های موجود استفاده کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد : بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از بندر داشتند همه متفق القول هستند که باید در انزلی تنوع کالا داشته باشیم .

وی با بیان اینکه در کنار غلات می توان مشتقات غلات را هم به بندرانزلی وارد یا ترانزیت کرد افزود:ما از هر نوع فکری که از جانب کشتیرانی بتواند به ما کمک کند استقبال می کنیم وآماده همکاری هستیم
نعیمی گفت: کشتیرانی دریای خزر با داشتن 25فروند کشتی کمک بزرگی برای ماست چون کشتیرانی دریای خزر در حوزه خزر یک برند محسوب می شود.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز ضمن اظهار خرسندی از تعامل مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود : ما آماده سرمایه گذاری در بندرانزلی هستیم و اعلام جانمایی ها می تواند به ما کمک کند .

مهندس غنجی همچنین گفت: مدیریت بندرانزلی نهایت همکاری را در پهلودهی کشتی ها با کشتیرانی دریا خزر دارند و با این تعاملات می توانیم بندرانزلی را به جایگاه واقعی ان برسانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.