| کد خبر: 48229 |

میرزاکوچک خان باز هم به دریا نرفت

تین نیوز | علی رغم آن که تمام مجوزهای لازم برای تردد کشتی میرزا کوچک خان صادر شد و با آنکه مالک کشتی مذکور اعلام کرده بود تنها منتظر اخذ مجوز از اداره بنادر و دریانوردی است اما باز هم خبری از فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در نوروز نشد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: نوروز امسال استان گیلان از نظر میزان ورود گردشگر در مقایسه با سال گذشته از رشد 21 درصدی برخوردار بوده است.

سید علی نعیمی با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران ورودی به استان گیلان از تفریحات دریایی به ویژه در بندر انزلی بهره مند شدند، گفت: اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور رعایت ایمنی و جلوگیری از بروز سانحه احتمالی بر عملکرد قایقهای تفریحی نظارت داشت.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در ایام نوروز بروز هیچ گونه سانحه ای در آبهای ساحلی و رودخانه های استان مبنی بر واژگونی قایق یا غرق شدگی گزارش نشد.

نعیمی با بیان اینکه بازدید از تاسیسات بندری هر ساله در ایام نوروز صورت می گیرد یادآور شد: در ایام نوروز گردشگران از تاسیسات بندری در استان گیلان بازدید کردند که بسیار مورد استقبال واقع شد.

وی در خصوص فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آبهای انزلی که قرار بود از اوایل نوروز آغاز شود گفت: اداره بنادر و دریانوردی استان از آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن اسکله به این کشتی برخوردار بود اما مالک کشتی پس از اخذ مجوزهای لازم به دلیل آماده نبودن شرایط کشتی اقدام به برگزاری تور گردشگری نکرد.
نعیمی تاکید کرد: این در حالی است که قبل از نوروز مالک اعلام کرده بود که قصد دارد از اوایل نوروز اقدام به برگزاری تورهای تفریحی بین بنادر شمالی کشور کند.

وی اظهار داشت: مالک کشتی تنها منتظر اخذ مجوز از اداره بنادر و دریانوردی بود و در حالیکه تمام مجوزهای لازم برای تردد این کشتی صادر شد، باز هم خبری از فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در نوروز نبود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: مالک کشتی طی سالهای اخیر بارها اعلام کرده که قصد راه اندازی تورهای دریایی را دارد اما هیچ گاه وعده های خود را اجرایی نکرده است.

نعیمی از حمایت صددرصدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای توسعه گردشگری دریایی در این استان خبر داد و گفت: همانگونه که بارها اعلام شده است از تمام سرمایه گذارانی که قصد ساخت اسکله تفریحی و یا خرید شناور تفریحی را داشته باشند حمایت می شود.

وی تاکید کرد: تسهیلات لازم از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار این سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

نعیمی اظهار داشت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ورود در بخش گردشگری دریایی رغبت یابند و نسبت به بازگشت سرمایه خود امیدوار باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.