| کد خبر: 44903 |

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم تشریح کرد:

تخلیه و بارگیری ۷.۷میلیون تن انواع کالا در بنادر تجاری قشم / رونق عملیات کانتینری با ۸۵ درصد افزایش طی یازده ماه

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم تازه ترین آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس در بخش های کالا و مسافر طی یازده ماهه سال جاری را تشریح کرد. به گزارش  تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر ودریانوردی "سید باقر موسوی" طی نشستی در جزیره قشم اظهار کرد: در یازده ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری هفت میلیون و 673 هزار 9 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر بهمن، کاوه، پهل، لافت و اسکله فجر جزیره قشم به انجام رسید که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته آن نشاگر رشد 3 درصدی است.

وی ادامه داد: از این میزان، سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالا 402 هزار تن می باشد که در مقایسه با حجم عملیات مدت مشابه سال گذشته، در زمینه صادرات 30درصد و در زمینه واردات 34 درصد افزایش داشته است.

1

رشد 11 درصدی افزایش ترابری مسافری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه این جزیره هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است، گفت: از ابتدای سال تاکنون، 12میلیون و 592 هزار نفر - سفر در بنادر شهید ذاکری، پهل و لافت قشم به ثبت رسید که با 11 درصد افزایش نسبت به سال قبل در صدر جدول آمار مسافرت های دریایی قرار دارد.

موسوی اضافه کرد: طی همین مدت، جابجایی یک میلیون و 876 هزار و 838 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت از طریق بنادر لافت و پهل در جزیره قشم نیز به انجام رسید.


3

رونق عملیات کانتینری با 85 درصد افزایش

وی همچنین از انجام تخلیه و بارگیری 19 هزار و 828 TEU کانتینر در یازده ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم و رشد 85 درصدی این عملیات طی مدت یاد شده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته آن خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر طی یازده ماهه سالجاری را هفت میلیون و 105هزار و 955 تن در بخش مواد غیر نفتی و 152 هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد که در بخش نفتی  17 درصد افزایش دارد.


2

رشد 41 درصدی تردد شناورها به جزیره عجایب هفتگانه

موسوی در بخش پایانی بیانات خود از رشد 41 درصدی تردد شناورها در مسیرهای دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبرداد وگفت: طی یازده ماهه سال جاری، تردد بیش از 183هزار و 793 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان، 338 فروند شناور بالای یکهزارتن بوده است.

وی در پایان بیان کرد: از این تعداد، 86هزار و 896 فروند شناور باری و 96 هزار و 897 فروند شناور مسافری بوده است.


4

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.