| کد خبر: 41650 |

هفت فروند شناور در شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز تعمیر شد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت صنایع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز گفت : با گذشت کمتر از سه ماه از افتتاح حوضچه خشک تعمیراتی ، کار تعمیرهفت فروند شناورمتوسط دراین شرکت انجام شده است.

مهدی سیف اظهار کرد : عملکرد خوب پرسنل فنی این شرکت باعث شده تا تعدادی ازشرکتهای کشتیرانی تعمیرشناورهای خود را به ما واگذار کنند طوری که هم اکنون چهار فروند شناور در نوبت تعمیر قرار دارند.
 
وی، از تأمین نیازمندی های داخلی در حوزه ساخت و تعمیرانواع شناورها و همچنین جذب بازارهای بین المللی بعنوان بخشی از مهم ترین اهداف مجتمع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز نام برد و ابراز امیدواری کرد با همکاری شرکتهای داخلی از جمله نفت کش بتوان کارتعمیرشناورهای بزرگ را دراین مجموعه افزایش داد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون 400 نفر در قالب 17شرکت پیمانکاری دراین مجمتمع فعالیت دارند ابراز داشت: با استناد به مطالعات صورت گرفته از سوی شرکت مشاور، با بهره برداری از حوض خشک دوم، لایروبی حوضچه آرامش و پذیرش شناورهای نفت کش300 هزارتنی، این تعداد به بیش از 10برابر یعنی چهارهزارنفر قابل افزایش است.
 
سیف خاطرنشان ساخت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد مشارکت در یارد به شرکت ملی نفت کش داده شده تا بتوانیم نسبت به تعمیر شناورهای بزرگ با ظرفیت 300هزارتنی اقدام کنیم.
 
مدیرعامل صنایع کشتی سازی عظیم گسترش با بیان اینکه نیروهای فنی این شرکت طی کمتر از سه ماه فعالیت توانایی های خود را ثابت کرده اند تصریح کرد: ارائه سفارش از سوی شرکت نفت کش برای تعمیر شناورهای بزرگ ( 300 هزارتنی) موجب معرفی بیش از پیش ما در سطح بین الملل خواهد شد.
 
در اطلاعات منتشره آمده است که شرکت نفت کش متعلق به وزارت نفت تعمیر کشتی های خود را در کشور چین انجام می دهد.
 
این مقام مسوول گفت: تا این مرحله هفت هزار میلیارد ریال برای راه اندازی این شرکت سرمایه گذاری شده که در صورت اعتماد شرکتهای بزرگی مثل نفت کش، می توان گامهای بزرگ تری در زمینه ایجاد اشتغال، صرفه جویی ارزی، عمران سواحل و درمجموع اقتصاد دریا محور برداشت.
 
وی تصریح کرد: برای جلب اعتماد بیشترمشتریان به خصوص شرکت ملی نفت کش با تعدادی از شرکت های صاحب نام بین المللی مورد تایید آنها برای انجام تعمیر شناورهای 300هزارتنی وارد مذاکره شده ایم که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.
 
هرفروند شناور نفت کش طی دو و نیم سال کار نیاز به تعمیر پیدامی کند که یک میلیون و 500 هزار دلار هزینه در بردارد؛ که تعمیر24فروند از شناورهای شرکت ملی نفت کش در شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمزمی تواند اضافه بر ایجاد چند هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم، سالانه از خروج 36میلیون دلار ارز نیز جلوگیری کند.
 
در اطلاعات منتشره با اشاره به عبور سالانه50هزار فروند کشتی از تنگه هرمزآمده است: در صورتی که بتوانیم خدمات لازم شامل سوخت رسانی، تامین آب آشامیدنی، مواد غذایی و میوه، فروش قطعه و به خصوص تعمیراساسی را به مالکان آنها ارائه کنیم بیشترین درآمد را خواهیم داشت، بازار بزرگی که هم اکنون برخی از کشورهای رقیب برای افزایش سهم خود ازآن تلاشهای فراوانی در دست انجام دارند.
 
وجود مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل خلیج فارس (ایزوایکو) با سابقه ای40ساله و حوضچه های خشک ساخت و تعمیر می تواند بیشترین ارزآوری را برای استان هرمزگان داشته باشد زیرا ایران بعنوان کشور چهار فصل می تواند بهترین محل و انتخاب برای شرکتهای کشتیرانی خارجی باشد و در زمان تعمیربه استانهای مختلف نیز سفر کنند.
 
حوضچه خشک تعمیراتی (اول) شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز اواخر آبان ماه امسال با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و عده ای از مدیران ارشد این وزارتخانه به خصوص سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افتتاح و با پذیرش دو فروند شناور فعالیت خود را آغاز کرد.
 
از دو حوض تعمیرات و حوض نوسازی بعنوان بزرگترین حوضچه های خشک تعمیر و نوسازی انواع شناور تا حداکثر 300 هزارتن نام برده شده که مجهز به پیشرفته ترین و قوی ترین پمپ های تخلیه و آبگیری آب (با 3 پمپ 16هزار کیلو ولت و2 پمپ فرعی 250KW ) و دیگر تجهیزات ضروری است.
 
در اطلاعات منتشره کشتی سازی عظیم گسترش هرمز بعنوان یکی از شرکتهای تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آمده است: حوض تعمیرات با 375 متر طول ، 80 متر عرض و حوض نوسازی با 475 متر طول، 80 متر عرض و 14 متر ارتفاع ساخته شده اند.
 
شرکت صنایع کشتی سازی عظیم گسترش هرمزبعنوان یکی از شرکتهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس در 37 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.