| کد خبر: 35402 |

امکان پهلوگیری شناورهای۵۰۰۰تنی و کشتی‌های کانتینری در بندرلنگه

تین نیوز | معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان در جریان سفر به منطقه غرب استان، از طرح توسعه بندر تجاری لنگه بازدید کرد.
 
 بهروز اکرمی و هیأت همراه طی بازدید از اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از طرح‌های توسعه‌ای این بندر تجاری همچون اطاله موج‌شکن، تعمیرات اساسی اسکله، محوطه‌سازی و افزایش پسکرانه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه لایروبی این بندر قرار گرفت.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در حاشیه این بازدید به بیان گزارشی از رویه‌های کاری و محورهای مهم فعالیت بندر تجاری- مسافری لنگه و همچنین آخرین وضعیت فازهای توسعه دریایی در حال اجرا طی سال‌های اخیر پرداخت.
 
اسماعیل مکی‌زاده تصریح کرد: اتصال از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج‌فارس قلمداد شود.
 
وی در ادامه افزود: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج‌شکن این بندر از 1500 متر به 1975 متر و مساحت حوضچه نیز از 10 هکتار به 30 هکتار رسیده است، در حال حاضر، فاز سوم این طرح شامل عملیات لایروبی حوضچه بندر در دست اجراست.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه بیان کرد: با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 5000 تن با آبخور 5 و نیم متر و کشتی‌های کانتینری در این بندر فراهم می‌شود، همچنین، پس از پایان لایروبی تا اسفندماه امسال، بیش از 9 هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال خواهد شد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: بندر لنگه با دارا بودن 500 متر اسکله و 35 هکتار وسعت به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می‌کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت‌های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.