| کد خبر: 14751 |

مذاکرات تازه والفجر برای کشتی ‏های کاتاماران

تین نیوز |  مدیرعامل کشتی‏ سازی اروندان از دور تازه مذاکرات این شرکت با کشتیرانی والفجر برای احیای قراداد ساخت دو فروند کشتی مسافربری کاتاماران خبر داد.
 
ارسلان غمگین  گفت: در پی تعمیر کشتی مسافربری برلیان، متعلق به کشتیرانی والفجر، در مجتمع کشتی‏سازی اروندان و رضایت کافرما از عملکرد مجموعه، مذاکراتی برای احیای قرارداد ساخت دو فروند کاتاماران آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه «در این زمینه دو هفته قبل جلسه ‏ای با حضور نمایندگان کشتیرانی جمهوری اسلامی و کشتیرانی والفجر برگزار شد»، افزود: کاپیتان علی عزتی، معاون بازارگانی و فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی، و دکتر ابرهیم عزیزآبادی، مدیرعامل کشتیرانی والفجر، به همراه دو تن از معاونان این شرکت در این جلسه حضور داشتند.
 
به گفته مدیرعامل اروندان، نمایندگان کشتیرانی در این جلسه آمادگی خود را برای احیای قرارداد ساخت کاتاماران‏ها را اعلام کردند و به احتمال زیاد، کشتیرانی والفجر هز دو کشتی را خریداری خواهد کرد.
 
وی درباره محتوای مذاکرات نیز توضیح داد: در این جلسه، مقرر شد ظرف چهار هفته موارد لازم از سوی طرفین انجام شود که شامل به‏روز کردن مشخصات فنی، بازدید مجدد نمایندگان کارفرما از شناورها، تغییر نوع موتورها و پیشنهاد قیمت از طرف کشتیرانی است.
 
مدیرعامل کشتی ‏سازی اروندان با بیان اینکه «ما قیمت هر فروند از شناورها را 8 میلیون دلار اعلام کرده‏ایم»، گفت: در مورد موتورها هم، اکنون موتور کشتی‏ها از نوع MTU3000 است که موتور سازمانی کشتی‏های ناوگان کشتیرانی ایران است؛ اما کارفرما از ما خواسته با توجه به اینکه امکان وارد کردن این موتورها را ندارد، نوع آن عوض شود.
 
به گفته غمگین، کاپیتان عزتی گزارشی مثبت از روند این مذاکرات برای محمدحسین داجمر، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، تهیه کرده است.
 
وی با اشاره به گذشت دو هفته از زمان این جلسه گفت: در صورت قطعی شدن این موضوع طی دو هفته آینده، ما نیاز به جلب مشارکت خارجی داریم که در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده‏ایم.
 
گفتنی است، شركت كشتیرانی والفجر در سال 1379 ساخت 2 فروند کشتی از نوع کاتاماران را به شرکت اروندان با حجم قرارداد اولیه حدود 12 میلیون دلار سفارش داد؛ ولی در پی بروز تأخیر در روند ساخت شناورها، این قرارداد از سوی کارفرما فسخ شد. طی سال‏های گذشته، افراد مختلفی از سوی مدیران عامل اروندان بعنوان مشتری کاتاماران‏ها معرفی شدند؛ اما در عمل، هیچکدام منتج به امضای قرارداد نشد. آیا این مذاکرات، به « بازگشت مشتری اول» منجر خواهد شد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.