| کد خبر: 120016 |

سعیدنژاد در بندر امام:

◄ سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در بنادر

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سازمان استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بنادر در جذب سرمایه‌گذاری است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان بنادر، محمد سعیدنژاد در آیین افتتاح کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس در بندر امام خمینی اظهارکرد: خوشبختانه طی سه سال اخیر شاهد سرمایه‌گذاری خوب بخش خصوصی دراین بندر هستیم.

وی افزود: تاکنون دوهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بندر امام خوزستان سرمایه‌گذاری شده است و امسال نیز بخش خصوصی در این بندر ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌است.

وی گفت: با این روند سرمایه‌گذاری در مجموعه فعالیت‌های این بندر و دیگر بنادر استان خوزستان می‌توان در آینده نزدیک شاهد اشتغال خوب در این بنادر بود.

وی با بیان اینکه بالغ بر هشت‌هزار نفر در این بندر مشغول کار می‌باشند؛ افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر شاغلان مرتبط با سازمان بنادر و ۶ هزار ۷۰۰ نفر به واسطه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته مشغول به فعالیت شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در مجموعه بنادر کشور تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که از نظر ارزی این سرمایه‌گذاری رقم قابل توجهی است.

سعیدنژاد گفت: طرح بندر امام خمینی(ره) و منطقه ویژه آن در سطح ۱۱ هزار هکتار مصوب راه‌اندازی شده و آنچه که در حال حاضر درحال بهره‌برداری داریم یک هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد و مابقی از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر و احیای اراضی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: سه طرح ایجاد سیلو در بندر امام خمینی(ره) داریم که برای هر سه طرح فراخوان عمومی داده شده و سرمایه گذاران زیادی از این سه طرح استقبال کرده‌اند ولی مشکل اصلی در اجرای این طرح‌ها کمبود زمین‌ برای واگذار به سرمایه گذاران می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بندر امام خمینی(ره) یکی از سه بندر بسیار مهم کشور در خلیج‌فارس است که در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق این بندر وارد می‌شود.

وی گفت: بخش عمده‌ای از صادرات کشور نیز به دلیل نزدیکی این بندر به مرکز کشور و ارتباط با شبکه ریلی از طریق آن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: عملکرد بنادر تجاری کشور حدود ۱۴۰ میلیون تن در سال است و ۸۰‌درصد از این میزان از دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و‌بندر امام خمینی(ره) در خوزستان محقق می‌شود.

سعیدنژاد گفت: یکی از موفق ترین مناطق ویژه اقتصادی در بنادر شکل گرفته که دلیل آن دسترسی به دریا و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل است از این رو تقاضای کمک همه جانبه برای اجرای طرح‌های مصوب در این بندر و دیگر بنادر کشور را داریم.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید روغن خام خوراکی کشور دوشنبه شب در بندر امام خمینی (ره) خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه با ظرفیت ۶ هزار تن در روز در مساحت ۳۴ هزار متر مربع تاسیس شده است و دارای ۶۳ مخزن به ظرفیت ۱۳۲ هزار تن و ۴۸ سیلو به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن است.

میزان اشتغال‌زایی در این کارخانه ۸۰۰ نفر است و حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه ۱۵۰ میلیون دلار (۱۰ هزار میلیارد ریال) اعلام شده است.

این کارخانه با هدف کاهش وابستگی به خارج از کشور در این صنعت و رشد شاخص‌های اقتصادی در زمینه تولید ملی راه اندازی شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.