| کد خبر: 119960 |

افزایش سه‌برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی

تین نیوز| دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از رشد 3 برابری تعداد شرکت‌ها در سال جاری نسبت به سال 93 خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها درصدد هستیم تا تعداد این شرکت‌ها را به بیش از 45 شرکت در سال 96 برسانیم.

به گزارش ایسنا، محمدسعید سیف تعداد شرکت‌های دانش بنیان دریایی در ابتدای تاسیس این ستاد را 12 شرکت ذکر کرد و افزود: در سال 94  با افزایش 50 درصدی و در سال 95 نسبت به سال 93 شاهد رشد 3 برابری شرکت‌های فعال در این حوزه بودیم.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه دریایی را 33 شرکت دانست و ادامه داد: بر اساس  سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری، برنامه مختلف تولید و پیشرفت کشور باید بر اساس توانایی‌ها و پتانسیل‌های داخل طراحی شوند و در این سیاست‌ها اعتقاد بر این است که ایران به عنوان کشوری قدرتمند به جهت داشتن منابع انسانی متخصص و توانمند و امکانات فراوان، قابلیت رسیدن به جایگاه مناسب در بخش‌های مختلف را دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی راهکار رسیدن به این جایگاه را باور به توانمندی‌های داخلی و تلاش در جهت استفاده مطلوب از این توانمندی‌ها دانست و اظهار کرد: حمایت از تلاشگران داخلی در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

سیف با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با استفاده از ابزارهای گوناگون اقدام به حمایت از توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی کرده است، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها شامل اعطای تسهیلات، حمایت و تسهیل استانداردسازی محصولات، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و برگزاری جلسات مشترک سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی با شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط بوده است.

به گفته وی با توجه به برنامه‌ریزی و هدفگذاری این ستاد، امید است تعداد شرکت‌ها در انتهای سال 96 به بیش از 45 شرکت افزایش یابد.
 

وضعیت رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه دریایی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.