| کد خبر: 257834 |

عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی ۸۰ درصد رشد یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری انزلی گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات کانتینری در این بندر ۲ هزار ۵۰۴ TEU (واحد شمارش کانتینر) بوده است.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری انزلی گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات کانتینری در این بندر ۲ هزار ۵۰۴ TEU (واحد شمارش کانتینر) بوده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی  از افزایش ۴۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اضافه کرد: طی این‌مدت بیش از ۴۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.

وی به رشد هفت درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از این بندر اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال ۷۵ هزار و ۹۱۷ تن کالا از این بندر صادر شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، میزان عملکرد ترانزیت کالا مجتمع بندری انزلی را نیز ۱۵ هزار و ۶۹۷ تن و میزان رشد این شاخص را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد اعلام کرد.

یونسی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر انزلی خاطرنشان کرد: این بندر با ۲ هزار ۵۰۴ TEU بیش از ۸۰ درصد در این بخش رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۷۷ فروند شناور در ماه‌های نخست امسال به مجتمع بندری انزلی وارد شده‌اند، تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۶۴ درصد رشد همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۶۵ درصدی پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندرانزلی، بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۲۵۶ هزار و ۷۲۲ تن کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، گندم، روغن خام و سایر کالاهای اساسی وارد این بندر شده است.

یونسی، بیشترین رشد در عملکرد مقایسه‌ای بین بنادر شمالی را متعلق به بندرانزلی دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش و اهتمام همه کارکنان شاهد رشد هر چه بیشتر در بنادر به خصوص این بندر پرسابقه باشیم.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.