| کد خبر: 224303 |

بررسی توسعه گردشگری ایران و افغانستان در ایام کرونا و پساکرونا

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی طی وبینار مشترک با معاون گردشگری کشور افغانستان، سازوکار اجرایی توسعه گردشگری میان دو کشور را در ایام کرونا و پساکرونا در دستور کار قرار داد.

تین نیوز

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی طی وبینار مشترک با معاون گردشگری کشور افغانستان، سازوکار اجرایی توسعه گردشگری میان دو کشور را در ایام کرونا و پساکرونا در دستور کار قرار داد.

 

به گزارشتین نیوز به نقل از مهر، ولی تیموری در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط گردشگری دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ طی گفتگوی مجازی با مژگان مصطفوی معاون گردشگری کشور افغانستان، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور را مطرح کرد.

وی در این نشست با اشاره به اسناد همکاری‌های گذشته، تهیه پیش‌نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست‌های BtoB بخش خصوصی حوزه گردشگری دو کشور تاکید کرد.

تیموری همچنین برگزاری نشست‌های کمیته‌های فنی گردشگری مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصاء مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را دارای اهمیت بسیار خواند.

همچنین در این نشست معاون گردشگری کشور نسبت به تقویت همکاری‌های حوزه آموزش گردشگری دو کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشارکت و یاری رساندن در امر ارزیابی و درجه‌بندی تأسیسات گردشگری کشور افغانستان، اعلام آمادگی کرد.

در این وبینار به دستور معاون گردشگری کشور تبادل اسامی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که از هر دو طرف مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارند؛ به منظور ساماندهی معضلات گردشگران این حوزه و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار در رأس امور اجرایی مشترک پیش رو قرار گرفت و همچنین بر بازگشایی مرزهای دو کشور و اعزام گردشگران سلامت افغانی به ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد.

تیموری همینطور با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی از جمله مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی گردشگری پیش رو در ایران از جمله انتخاب استان مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ و یا برگزیدن شهر اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند نشست بین‌المللی پیش رو، آمادگی همکاری با حوزه گردشگری کشور افغانستان در این زمینه وجود دارد.

او همچنین طرف افغان را جهت مشارکت مجازی یا حضوری در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.

در وبینار برگزار شده مسائلی دیگر از جمله چالش‌های بخش روادید دو کشور، اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله افتتاح خط ریلی خاو-هرات به عنوان فرصت تبادل گردشگر و نیز الزام همکاری در شاخه‌های متنوع گردشگری مطرح شد.

در این نشست مجازی علاوه بر ولی تیموری معاون گردشگری کشور، حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سید جواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری، رئیس گروه دفتر بازاریابی و کارشناسان این بخش حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.