| کد خبر: 221691 |

ماجراهای ادامه‌دار افزایش قیمت بلیت هواپیما

◄ یک عضو کمیسیون عمران: اجازه افزایش قیمت بلیت ها را نمی‌دهیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما علیرغم صحبت‌های متولیان این حوزه در حال رخ دادن است و قطعا کمیسیون عمران این اجازه را نخواهد داد و نظارت جدی بر این حوزه خواهد داشت.

تین نیوز

 

در حالی که پیش از این بارها در حالی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در شرایط التهاب ارزی، تصمیمی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما نمی‌گیریم»، اما باز شاهد افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی هستیم. ستاد مقابله با کرونا پیشتر مصوب کرده بود که  از ابتدای آبان ماه 99 در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند، فقط 60 درصد ظرفیت هواپیماهای خود را به فروش برسانند و 40 درصد این ظرفیت خالی باشد.

به گزارش تین نیوز، از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی هم معتقد بودند که هزینه این 40 درصد ظرفیت خالی یا باید بر دوش دولت باشد و یا بر دوش مسافر و خود هزینه ای در این باره متحمل نشوند.

این پاس دادن ها و حواله کردن ها در حوزه نرخ بلیت پروازهای داخلی باعث شده است که مسافران در یک سردرگمی به سر ببرند و همچنان نرخ بلیت در ابهام باشد. در این میان اما مجلسی ها هر بار وارد میدان شده و اعلام می کنند که اجازه افزایش نرخ بلیت ها را به سازمان هوئاپیمایی نمی دهند و قرار است نظارت جدی در این حوزه داشته باشند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما علیرغم صحبت‌های متولیان این حوزه در حال رخ دادن است و قطعا کمیسیون عمران این اجازه را نخواهد داد و نظارت جدی بر این حوزه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز و به نقل از «ایسنا»، مجتی یوسفی با اشاره به پیگیری های کمیسیون عمران به منظور کنترل نرخ بلیت ایرلاین‌ها بیان کرد: مجلس به هیچ عنوان در حیطه نظارتی خود کوتاهی نخواهد کرد و در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیت ایرلاین‌ها بدون هیچ دلیل منطقی قابل قبول نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه علیرغم این که برخی از مسئولان وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری مدعی هستند که افزایش قیمتی صورت نگرفته است اما ما که روزانه از هواپیما برای تردد استفاده می‌کنیم و یا بعضا قیمت‌ها را چک می‌کنیم حداقل با افزایش ۱۲۰ درصدی مواجه هستیم. 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون عمران سه جلسه در این زمینه تشکیل داده است و جلسه بعدی امروز شنبه با متولیان امر یعنی نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌ها و نمایندگان دفاتر مسافرتی و گردشگری برگزار خواهد شد و گزارش نهایی در این زمینه آماده خواهیم کرد. ما این موضوع را در سطح وزارت خانه مطالبه خواهیم کرد و افزایش لجام گسیخته قیمت بلیت هواپیما به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: معمولا با سوءمدیریت‌ها در هر دستگاهی به نوعی برخورد می‌شود که کوتاه ترین راه یعنی گران کردن را پیش می‌گیرند تا در نهایت هزینه‌ها از جیب مردم گرفته شود. در بحث بلیت هواپیما نیز افزایش قیمت را به نرخ ارز و تحریم‌ها ارتباط می‌دهند در حالی که براساس نظرات کارشناسی تنها ۲۰ درصد از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد.

یوسفی در پایان افزود: از سوی دیگر مصوبه ستاد کرونا به منظور استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما را برای گرانی بلیت مطرح می‌کنند در حالی که در ۸ ماه گذشته در خیلی از مسیرها ظرفیت هواپیما نیز پر نمی‌شد. در مجموع کمیسیون عمران این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد و اجازه افزایش قیمت را نخواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.