| کد خبر: 189473 |

سفر بیش از 4 میلیون نفر با کشتی‌های مسافری در سال 2018

نتایج گزارشی نشان می‌دهد که ۲۴/ ۴ میلیون آسیایی در سال ۲۰۱۸ با استفاده از ناوگان کشتی‌های مسافری (کروز) مسافرت کرده‌اند.

تین نیوز

نتایج گزارشی نشان می‌دهد که ۲۴/ ۴ میلیون آسیایی در سال ۲۰۱۸ با استفاده از ناوگان کشتی‌های مسافری (کروز) مسافرت کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، انجمن بین‌المللی خطوط کشتی‌های کروز گزارش بازار منابع اقیانوسی صنعت کروز آسیا در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد و نشان داد که سال گذشته ۲۴/ ۴ میلیون آسیایی با استفاده از کشتی‌های مسافری جابه‌جا شده‌اند.

این رقم ۶/ ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اما با وجود این افزایش سالانه منطقه‌ای، مسافران آسیایی فقط ۸/ ۱۴ درصد از ۵/ ۲۸ میلیون مسافر کروز را در سال ۲۰۱۸ تشکیل می‌دهند.

این درحالی است که آسیا ۱/ ۱۵ درصد از مسافران کروز جهانی را در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشت. براساس این گزارش، بیشتر این افت به‌دلیل کاهش مسافران کروز در سرزمین اصلی چین است؛ به‌طوری‌ که مسافران سرزمین اصلی چین ۳/ ۵۹ درصد از کل مسافران کروز آسیا را در سال ۲۰۱۷ تشکیل می‌دادند که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۸/ ۵۵ درصد رسید.

پس‌ از چین، تایوان با در اختیار داشتن۳/ ۹ درصد از بازار آسیا رتبه دوم و سنگاپور با ۸/ ۸ درصد در رتبه سوم قرار دارد. ژاپن با ۳/ ۶ درصد، هنگ‌کنگ با ۹/ ۵ درصد، هند با ۲/ ۵ درصد و مالزی با ۶/ ۳ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم ایستاده‌اند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.