| کد خبر: 174474 |

عسکری نسب اعلام کرد:

◄ از رونق صادرات و ترانزیت تا افزایش مسافران دریایی

شاخص‌های عملیاتی در بنادر غرب هرمزگان روند صعودی گرفت.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه از افزایش چشم‌گیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان و ترابری ۱۵‌هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین‌المللی با رشد ۹‌درصدی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با ارائه گزارشی از عملکرد شش‌ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، درمجموع چهار میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۰۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک‌میلیون و ۸۰۸ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از ۶۹۶ هزار تن، رشد ۱۱درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده در بنادر غرب هرمزگان، سه‌میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۹۹ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشته است.

صادرات غیرنفتی ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۵۱۷ هزار و ۱۲۳ تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله‌های صادراتی شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است و در این بخش از عملیات، افزایش ۲۷‌درصدی را شاهد بودیم.

عسکری نسب اضافه کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۳۷‌هزار تن کالای غیرنفتی وارد بندرها غرب هرمزگان شد که رقم آن در هم سنجی با سال گذشته، ۶۰‌درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۱۴۶‌هزار و ۳۰۹‌تن رسید که رشد ۱۸‌درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

افزایش چشمگیر ترانزیت غیرنفتی به‌ویژه خودرو

عسکری‌نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۳۸ هزار و ۵۴۹ تن رسید که نشانگر رشد ۵۲ درصدی در هم سنجی با سال گذشته است.

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابه‌جایی ۶۸‌هزار و ۲۸ دستگاه خودروی ترانزیتی طی شش ماه گذشته، از رشد ۲۸‌درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری در سال جاری خبر داد.

رشد ۱۹ درصدی عملیات کانتینری

این مقام مسئول هم‌چنین از رشد ۱۹ درصدی عملیات جابه‌جایی کالاهای کانتینری در بندرلنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری دو هزار و ۱۳۷ TEU کانتینر پر در این بندر به انجام رسید.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج‌هزار و ۹۱۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۳۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و ۵۷۶ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند.

افزایش ۱۷ درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۷‌درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مهرماه جاری، بیش از ۲۹۵‌هزار و ۳۶‌هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج‌فارس همچون کیش و ابوموسی جابه‌جا شدند.

۱۵‌هزار نفر در مسیرهای بین‌المللی ترابری شد

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه در پایان گفت: هم‌چنین در بخش مسافرت‌های دریایی بین‌المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر، رشد ۹درصدی را در کارنامه عملیاتی شش‌ماهه خود ثبت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.