| کد خبر: 176086 |

مشکل صدور روادید اتباع برطرف شد

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت کشور مشکل صدور روادید اتباع را ناظر بر مسائل فنی دانست و تاکید کرد: طی جلسه با مسئولان عراقی حل و فصل شده است.

تین نیوز

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت کشور مشکل صدور روادید اتباع را ناظر بر مسائل فنی دانست و تاکید کرد: طی جلسه با مسئولان عراقی حل و فصل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صدا و سیما، مجتبی کریمی در ارتباط زنده با رادیو اربعین گفت: طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند؛ یک میلیون و ۳۰۰ هزار روادید صادر و تحویل دفاتر شده است.

پر کردن این فاصله ۱۰۰ هزار نفری درخواست ثبت نام کننده و افرادی که رواید را دریافت کرده اند، کار یک نصف روز سفارت و دفاتر است؛ بنابراین در ارتباط با صدور روادید مشکلی نداریم.

دبیر کمیته سیاسی و کنسولی در پاسخ به آن دسته از زواری که هنوز روادید دریافت نکرده اند ولی هزینه را پرداخته اند، اظهار کرد: «علت، ازدحام در روزهای اخیر در دفاتر جمع آوری گذرنامه در حج و زیارت و وردی به سفارت خانه هاست.

کریمی افزود : کسانی که گذرنامه درخواست کرده اند، شاید با نقص مدرک رو به رو باشند که باید به اداره گذرنامه مراجعه کنند اما معمولا برای دریافت رواید مدارک را کامل در سامانه سماح وارد می کنند.

کریمی به رادیو اربعین گفت: سازمان مرکزی حج و زیارت ظرف ۴۸ ساعت در اکثر استان ها گذرنامه ها را به دفاتر باز می گرداند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت کشور تاکید کرد: از مردم می‌خواهم با دقت از دفاتر پیگیری کنند. در روزهای آخر فشار کار بسیار سنگین است و برغم اینکه از روز های اول توصیه می‌شد مردم برای دریافت روادید و گذرنامه اقدام کنند، اما این روزها فشار زیادی به ما وارد می شود.

کریمی افزود: بیش از نیمی از افرادی که از اتباع درخواست روادید کردند، کار آن ها انجام شده و از امروز دفاتر کفالت آرام آرام کارها را سامان می دهند.

دبیر کمیته سیاسی و کنسولی گفت: مشکل اتباع در دفاتر کفالت یا بخش‌های دیگر نبوده و فقط مشکلی فنی در صدور روادید بود که برطرف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.