| کد خبر: 175741 |

◄ توصیه‌هایی به مسافران اربعین

با وجود اینکه بسیاری از متقاضیان سفر به عراق در ایام اربعین برای تهیه ویزا اقدام کرده‌اند بازهم افراد بسیاری به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند و در این بین مشکلاتی از قبیل ارائه ویزای جعلی، اخذ مبالغ بالاتر و ... به وجود آمده است.

تین نیوز

با وجود اینکه بسیاری از متقاضیان سفر به عراق در ایام اربعین  برای تهیه ویزا اقدام کرده‌اند باز هم افراد بسیاری به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند و در این بین مشکلاتی از قبیل ارائه ویزای جعلی، اخذ مبالغ بالاتر و ... به وجود آمده است.

به گزارش تین‌نیوز، با وجود تاکید مسئولان سازمان حج و زیارت جهت مراجعه به مراکز معتبر باز هم موارد تخلفی در مورد ارائه ویزا از سوی مراکز غیرمعتبر گزارش شده است.

حمید مصطفایی، مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: امکان تهیه روادید در مرز و شهر مهران به هیچ عنوان وجود نداردو زائران به‌منظور رفاه حال خود در شهرهای مبدا و از پیش تعیین شده نسبت به تهیه ویزای خود اقدام کنند.

به گفته وی تعداد 16 دفتر در استان ایلام برای انجام این کار مستقر هستند که در صورت هرگونه تغییر در زمان اتمام صدور ویزا در استان اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌گیرد.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز  با تاکید بر اینکه متقاضیان سفر اربعین فقط باید به دفاتر زیارتی مشخص در سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: دوری و نزدیکی دفاتر به سفارت یا کنسولگری‌های عراق، ملاک سرعت دریافت ویزا نیست.

او گفت: متقاضیان حتما به دفاتر زیارتی تابلو‌دار و مشخص که اسامی آن‌ها روی سایت سازمان حج و سماح قرار دارد،  مراجعه کنند و به هیچ عنوان به اماکن یا دفاتر خارج از سامانه سماح مراجعه نکنند زیرا در این صورت زمان صدور ویزا طولانی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همچنان گزارش‌هایی از جعل ویزا می‌رسد؛ شب گذشته 180 ویزای جعلی در مرز مهران گرفته شده است.

همچنین مرتضی آقایی، دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین گفت: زوار تهرانی امشب ۵۰ هزار روادید اربعین خود را دریافت می‌کنند.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر روادید صادر شده است.

آقایی در خصوص میانگین زمان دریافت روادید در استان‌ها گفت: در ۱۳ استان روادید ۲۴ ساعته، در پنج استان ۴۸ ساعته، در ۱۱ استان ۷۲ ساعته و در سه استان تهران، شیراز و کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۷۲ ساعت روادید اربعین صادر می‌شود که با تلاش برای رفع مشکل توزیع گذرنامه و روادید زوار در این سه استان امیدواریم عزیزان زائر مدارک خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

همچنین تاکنون بیش از 28 هزار روادید برای زائران اربعین در استان مرکزی، 19 هزار و 500 روادید در استان کرمانشاه و  ۷۵ هزار و ۲۹۲ گذرنامه از خراسان‌رضوی برای سفر اربعین صادر شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.