| کد خبر: 129767 |

رشد 100 درصدی سفرهای دریایی به قشم

تین نیوز

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 100 درصدی سفرهای دریایی به جزیره قشم خبر داد.

 

به گزارش مانا، فرزین حقدل بیان داشت: جزیره قشم همواره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دریایی کشور به ویژه در سالهای اخیر مطرح است.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود: سازمان مناطق آزاد قشم نیز در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی و افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه همواره در تلاش است تا بتواند با ایجاد و مدیریت بهترین امکانات گردشگری، بستر مورد نیاز برای ورود گردشگران به این جزیره را فراهم کند.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی سفرهای دریایی به قشم طی یک سال گذشته عنوان کرد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که 90 درصد مسافران ورودی به جزیره از طریق سفرهای دریایی به قشم وارد می شوند.
وی اظهار کرد: تعداد زیادی از گردشگران ورودی به جزیره از طریق دریا با خودروهای شخصی خود و با استفاده از لندینگ کرافت ها به جزیره سفر می کنند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به موارد فوق نیاز است که روز به روز نسبت به توسعه زیرساختهای توریستی لازم در بنادر جزیره به منظور ارائه خدمات مناسب تر به گردشگرانی که از طریق دریا به جزیره سفر می کنند، عمل کنیم.

حقدل اعلام کرد: بر اساس نظر سنجی صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم، عموم مسافرانی که طریق دریا به قشم وارد شده بودند از دریافت خدمات سفرهای دریایی نسبت به گذشته راضی تر بودند که امیدواریم با تلاش بیشتر رضایت صددرصدی گردشگران از سفرهای دریایی را هر چه سریعتر فراهم کنیم.
وی اذعان داشت: باید ارائه خدمات سفرهای دریایی در جزیره قشم به حدی از استانداردهای لازم برسد که بتواند کامل ترین سرویس ها را به گردشگران ارائه دهد.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: از آنجا که جزیره قشم جزء مناطق آزاد کشور محسوب می شود، ضروری است که نحوه ارائه خدمات توریسم دریایی در این جزیره متفاوت تر از سایر جزایر و شهرهای ساحلی کشور باشد.

به گفته حقدل، در زمان پیک سفر به جزیره قشم که در ایام نوروز و دهه فجر صورت می گیرد، ظرفیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس- قشم دو برابر می شود که این امر می تواند جوابگوی سرویس دهی به حجم زیاد گردشگران ورودی به قشم از طریق سفرهای دریایی باشد.

وی یادآور شد: همچنین در ایام پیک سفر زمان تردد شناورها نیز افزایش می یابد به گونه ای که ارائه خدمات در بندر پهل و لافت به صورت 24 ساعته انجام می شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت مشترک اداره بنادر و دریانوردی قشم و امور بنادر منطقه آزاد قشم در زمینه فراهم کردن سفرهای دریایی استاندارد به جزیره قشم، خاطرنشان ساخت: فعالیت های این دو اداره کاملاً مشخص است و هر کدام به وظایف خود عمل می کنند.

وی اضافه کرد: عموماً رسیدگی به امور سفرهای دریایی در حوزه دریایی به عهده اداره بنادر و دریانوردی قشم صورت می گیرد اما تامین خدمات زمینی سفرهای دریایی در بنادر به عهده امور بنادر مناطق آزاد قشم صورت می گیرد که این وظایف کاملاً تعریف شده هستند.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود در خصوص توسعه توریسم جزیره قشم با افزایش زیرساختهای گردشگری گفت: علاوه بر بهبود کیفیت سفرهای دریایی لازم است، نسبت به ساخت امکان اقامتی بیشتری در جزیره قشم اقدام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی کمک شایانی به بخش اقامت مسافران شده است، اظهار داشت: با این وجود لازم است با دعوت سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به افزایش ساخت هتل ها و مهمانپذیر ها در جزیره قشم اقدام شود.

حقدل بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ساخت هتل تسهیلات ویژه ای اعطا می کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.