| کد خبر: 270565 |

در دیدار وزیران راه و شهرسازی ایران و عراق مطرح شد:

تاکید بر الزام تسریع عملیات مین روبی مسیر راه آهن شلمچه به بصره

وزیر حمل ونقل عراق و وزیر راه و شهرسازی کشورمان با هدف تکمیل هرچه سریع تر خط ریلی شلمچه بصره و افزایش همکاری ها در سایر حوزه های حمل ونقل دیدار و گفت وگو کردند.

تین نیوز

 وزیر حمل و نقل عراق و وزیر راه و شهرسازی کشورمان با هدف تکمیل هرچه سریع تر کلان پروژه خط ریلی شلمچه بصره و افزایش همکاری ها در سایر حوزه های حمل ونقلبا تاکید بر بخشهای عملیات مین روبی، عملیات احداث پل و احداث مسیر ریلی، دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رزاق محبیس عجیبی السعداوی وزیر حمل و نقل عراق در رأس هیأتی از جمله مدیرعامل شرکت راه آهن و سازمان بنادر این کشور امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونان حوزه حمل و نقل وی، دیدار و گفت وگو کرد.

تملک اراضی خط آهن بصره شلمچه آغاز شد

 

احداث خط ریلی شلمچه – بصره به ارتقای جایگاه ژئوپلتیک ایران در غرب آسیا کمک می کند

تکمیل پروژه ریلی شلمچه بصره و رفع برخی موانع در این پروژه از جمله تسریع در امر مین روبی و تملک اراضی مورد نظر در راس موضوعات این جلسه بود که در ساختمان دادمان برگزار شد.

افزایش ظرفیت های جابه جایی زوار در ایام اربعین از طریق شقوق مختلف حمل ونقل، افزایش خدمات فرودگاهی و پروازها میان دو کشور، تکمیل خط ریلی کرمانشاه به اسلام آباد و افزایش حجم ترانزیت ایران و عراق به ویژه با تکمیل کریدورهای شرقی_ غربی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح و توافقاتی در این راستا انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بر تکمیل هرچه سریع تر راه آهن بصره_ شلمچه تاکید کرد و گفت: این کلان پروژه شامل چند بخش از جمله عملیات مین روبی، عملیات احداث پل و احداث مسیر ریلی می شود که البته بخش اصلی این پروژه یعنی آغاز ساخت راه آهن شلمچه- بصره شهریورماه سال گذشته در نقطه صفر مرزی آغاز شده است.

شایان ذکر است، خطوط ریلی در کشور ایران تا نقطه مرزی شلمچه متصل است. همچنین در عراق نیز از شهر بصره تا شهرهایی از جمله کربلا و بغداد خطوط ریلی متصل هستند و در صورت اتصال مابین شلمچه تا بصره که طولی حدود ۳۲ کیلومتر دارد، شبکه ریلی دو کشور به یکدیگر متصل خواهد شد.

در این پروژه ۱۶ کیلومتر ابتدایی میادین مین پاکسازی نشده وجود دارد که مقرر شده است طرف ایرانی مین روبی را انجام دهد. پس از آن حدود ۱۶ کیلومتر خط ریلی عادی توسط طرف عراقی کشیده خواهد شد و نقطه انتهایی پروژه یک پل حدودا هزار متری با دهانه متحرک بر روی اروند رود (شط العرب) خواهد بود که مقرر شده است  مطالعه و اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.