| کد خبر: 270483 |

گزارش وزیر راه و شهرسازی از میزان سفرهای نوروزی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در طرح نوروزی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای و حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی استفاده کرده‌اند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در طرح نوروزی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای و حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی استفاده کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه مهرداد بذرپاش در جلسه صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه) هیأت دولت پیش از سخنان رئیس جمهور در گزارشی از خدمت‌رسانی این وزارتخانه به مسافران در طرح نوروزی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، گفت‌: طی این مدت ۲۰ روزه حدود ۲۰۰ هزار نفر در شبکه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز بودند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:  در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند.

وی همچنین انجام حدود ۵۰۰ هزار سفر در در دریاهای شمال و جنوب کشور را اتفاقی بزرگ در خدمت‌رسانی شبکه حمل و نقل دریایی کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور در جلسه صبح امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه هیأت دولت با اشاره به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره جا به جایی و تردد بیش از ۸ میلیون مسافر نوروزی از طریق بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی، آمار ارائه شده از سفرهای نوروزی و حضور گردشگران در اقصی نقاط کشور را امیدبخش و از نشانه‌های نشاط اجتماعی دانست و با تاکید بر تقویت زیر ساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و اهتمام دولت به خدمات‌دهی بهینه به مردم، تبیین اقدامات انجام شده برای افکار عمومی را خواستار شد.

بنابر این گزارش پیش از این سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ماه‌ امسال خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.