◄ ورود 5 هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای
وزیر راه و شهرسازی از ورود ۵ هزار اتوبوس بین شهری به ناوگان جاده ای از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل در سال جاری خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی از ورود ۵ هزار اتوبوس بین شهری به ناوگان جاده ای از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل در سال جاری خبر داد.
به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش ۲۸ اسفند سال 1402، در خصوص جزئیات مصوبات نشست شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم.
بذرپاش با اشاره به اینکه در بخش اتوبوس کمبودهایی وجود دارد، توضیح داد: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و توافق شد تا در سال آینده هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.
وی تأکید کرد: در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به کمک بیاید. هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.
بذرپاش با یادآوری اینکه سال 1402 و سال 1401 تامین کشنده ها رشد خوبی داشت، گفت: در این دو سال رقم کشنده ها در حوزه ناوگان تجاری به رقم مناسبی رسید و در برنامه است تا تامین اتوبوس ها نیز سال 1403 انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است تا برای تأمین اتوبوس در سال 1403 بیمه ها سرمایه گذاری کنند و بیمه خسارت بدنه برای تأمین مالی در سایر بخش ها فعالیت داشته باشد.
توضیح داد: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و توافق شد تا در سال 1403 هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.
وی تأکید کرد: در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به کمک بیاید. هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.
به سلامتی کدام سرمایه گذاری این تعداد اتوبوس را خریداری و به کار خواهد گرفت ؟!!!! اگر این فعالیت خیری داشت که پس چرا این تعداد مالک اتوبوس از آن خارج شده اند و به صورت سرویس دربستی یا ادارات و شرکتها و کارخانجات فعالیت میکنند ؟!!! شاید هم فکر میکنند که اشخاص دیگری خارج از فعالین این صنف خواهند آمد و سرمایه شان را در این شغل بی ارزش و بدون درآمد و بدون هرگونه مزیت و احترامی خواهند سوزاند تا فقط آمار تبلیغات این حضرات ماشین امضای پشت میز نشین روبراه شود که خواب و خیالی بیش نیست ؟!!!!!!!!!
با چه قیمتی و به چه کسانی ؟ آیا مالکان ناوگان های فرسوده و قدیمی اولویت دارند؟