| کد خبر: 266016 |

تملک اراضی خط آهن بصره شلمچه آغاز شد

وزارت حمل و نقل عراق از آغاز تملک اراضی خط آهن «بصره - شلمچه» خبر داد.

تین نیوز

وزارت حمل و نقل عراق خبر داد که تملک اراضی خط آهن «بصره – شلمچه» مشترک با ایران با هدف حمل و نقل و جا به جایی میلیون ها مسافر آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، دولت ایران متعهد شده است که هزینه از بین بردن موانع و تملک اراضی این پروژه که به 5 میلیون دلار می رسد را پرداخت کند.

میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه با دولت محلی بصره برای امتلاک اراضی خط آهن به سمت ایران هماهنگی هایی انجام داده است.

الصافی افزود که در سپتامبر گذشته سنگ بنای این پروژه برای برقراری اتصال و حمل و نقل مسافران و زوار عتبات عالیات عراق گذاشته شده است.

وی ادامه داد که در توافق نامه با ایران آمده است که وزارت حمل و نقل عراق ساخت خط آهن و ایستگاه های داخل عراق را به انجام برساند و ایران مسئولیت مین زدایی از مسیر به طول 16 کیلومتر و هزینه احداث پلی بر شط العرب (اروند رود) را متعهد شده و این امر در حال انجام است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اظهار داشت که این وزارتخانه اقدامات زیادی برای کامل کردن الزامات این پروژه خصوصا طرح های استراتژیک و فنی ویژه انجام داده است.

الصافی افزود که این پروژه به تقویت زیرساخت های اقتصادی عراق و افزایش توانمندی های آن برای ارتباط با کشورهای همسایه و آسیای میانه کمک بسیاری می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشاور راه آهن 8 2

    آقای دکتر صالحی زحمت کشیدند تفاهنامه ای که در دولن احمی نژاد و روحانی بسته شده بود و ایران تنها متعهد شده بود که فقط یک پل را بسازد با شرط اینکه بعهد از افتتاح پول پل را قسطی از طرف عراقی اخذ کند تبدیل کردند به ساخت پل و مین روبی مسیر و تملک اراضی خاک عراق(که معلوم نیست چرا ما باید پولش را بپردازیم) بدون برگشت پول از سمت طرف عراقی و ساخت خط وایستگاه طرف عراقی که همچنان هم شروع نشده است از سمت طرف عراقی در صورتی که در تفاهنامه قبلی علاوه بر اینکه طرف ایرانی قرار نبود پولی بدهد قرار بود هر دو طرف عملیات اجرائی را با هم شروع کنند
    اینهم از افتخارات دکتر صالحی

    • ناشناس 6 2

      احسنت. دقیق و به جا بود.
      خیانت به منافع ملی به خاطر خصومت شخصی با مالک هلدینگ فدک.

    • ناشناس 3 0

      ناشناس عزیز مطمئنی دلیلش فقط همین موضوع بوده؟!
      این تصمیم سراسر غلط می تواند ریشه های دیگری هم داشته باشد ... خدا رحم کنه به کشور