| کد خبر: 246590 |

◄ جزئیات بازداشت قاسم مکارم/پای چند نفر دیگر در میان است؟

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس جزئیات بیشتری از بازداشت قاسم مکارم شیرازی بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت که او سر قرار دریافت رشوه یورویی دستگیر شده است.

تین نیوز

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس جزئیات بیشتری از بازداشت قاسم مکارم شیرازی بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت که او سر قرار دریافت رشوه یورویی دستگیر شده است.

به گزارش تین نیوز، آن طور که در شبکه های اجتماعی از اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نقل شده، وی گفته است: ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند.

مطهری در توئیتی در این باره نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست او باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

بیشتر بخوانید:

مطهری در توئیت دیگری نوشت: رستم خان، شفاف سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از ... و ... چه خبر؟ از ... و ... در خصوص زمین های پردیس بومهن چه خبر؟

در عین حال در شبکه های اجتماعی همچنین به نقل از منابع آگاه عنوان شده که عمده تخلفات قاسم مکارم شیرازی در مدت تصدی پست مشاور عالی وزیر راه، شامل خرید و فروش پست‌ های مدیرعاملی و عضویت هیئت مدیره در شرکت های مهم زیر مجموعه وزارت راه بوده است.

به عنوان مثال برای پست مدیرعاملی با دریافت هفت میلیارد تومان رشوه و برای عضویت در هیئت مدیره‌ها بین سه تا پنج میلیارد تومان دریافت می‌کرده است.

یکی دیگر از تخلفات قاسم مکارم شیرازی تشکیل یک شبکه زمین خواری در شهر جدید پردیس بوده است.

به گزارش تین نیوز، جزئیات دستگیری قاسم مکارم در حالی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که روز چهارشنبه 2 شهریور روزنامه مستقل در خبری کوتاه نوشت: چند روز پیش مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی، یعنی ‎محمد قاسم مکارم در وزارتخانه دستگیر می شود و شنیده‌ ها حکایت از عدم حضور وزیر بر سر کار، پس از این اتفاق  می‌ باشد! چنانکه شایع شده قاسم مکارم دست راست ‎رستم قاسمی است و این بازداشت منجر به افشای پرونده تخلفات دیگری در حوزه دولت خواهد شد.

پس از انتشار این خبر، شایعه استعفای رستم قاسمی و عدم حضور وی در وزارتخانه منتشر شد اما پس از مدتی با انتشار اطلاعیه ای منسوب به روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی، این خبر تکذیب شد با این وجود، برخی رسانه ها حتی با درج خبر مذاکره با علی نیکزاد برای سرپرستی وزارت راه و شهرسازی، بر ابهام افکار عمومی در این زمینه افزودند.

به طوری که انصاف نیوز نوشت: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر راه دولت احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی خواهد شد. تصمیم برای معرفی نیکزاد به این دلیل گرفته شده که مخالفان رستم قاسمی از جمله در دولت، معتقدند در مدت وزارت او طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت نداشته است، یکی دیگر از دلایل تغییر پیش رو در وزارت مسکن، به انتقادها از مسائل درون این وزارتخانه برمی‌گردد، بسیاری از معاونان قبلی هنوز تغییر نکرده‌ اند، وزارتخانه دچار آشفتگی و چند دستگی است و انتصابات جدید رضایت بخش نبوده است. بنا بر این گزارش، محمد مخبر، معاون اول دولت، از علی نیکزاد برای اداره‌ وزارت راه برنامه خواسته و نیکزاد برنامه‌ خود را ارائه کرده است.

به گزارش تین نیوز، کمی پس از انتشار این خبر، «هادی یوسف پورآذری» مشاور و رئیس دفتر ویژه وزیر راه در توییتر نوشت: لحظاتی پیش جناب آقای دکتر نیکزاد به منزل مهندس رستم قاسمی که مهره های ستون فقراتشان به خاطر حادثه ای آسیب دیده بود، تشریف آورند و شایعات مذاکره با ایشان برای وزارت را به کلی تکذیب نمودند. به زودی آنانی که با هزینه مالی بسیار، قصد تضعیف دولت انقلابی را دارند، افشا خواهند شد.

تنها چند روز پس از این خبر، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی به خاطر مشکل جسمی و عمل پزشکی سر کار حاضر نشده و همین موجب بروز شایعاتی شده، اما برخی نمایندگان هم به دیدار وی رفته اند و ایشان به کار خود ادامه خواهند داد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که ایسنا خبر داد، سیدمحمد حسینی که به مناسبت هفته دولت در خبرگزاری دانشجویان ایران حاضر شده بود، درباره احتمال تغییر در کابینه و احتمال برکناری یا استعفای رستم قاسمی، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل دولت عده ای شروع کردند به گمانه زنی و هر از چندی برای خودشان لیست می دادند که این افراد می خواهند تغییر کنند، ولی دیدیم که در این یک سال این شایعات تحقق نیافت.

حسینی درباره بازداشت اخیر یکی از مسئولان وزارت راه گفت: با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه و دستگاهی برخورد خواهد شد. افراد دیگری هم بوده اند که وقتی تخلف آنها برای دولت مشخص شده، برکنار شده اند و دستگیری این فرد ربطی به اینکه رستم قاسمی در محل کار حاضر نشده، ندارد و او همانطور که گفتم به علت مشکل جسمی به طور موقت در دفتر حاضر نشده، اگر چه در همین حال هم کارها را پیگیری کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت به برخورد با مدیران متخلف و برقراری گشت ارشاد برای مدیران، گفت: اولین بار است که رئیس جمهور فردی را در این زمینه انتخاب کرده که سال ها تجربه دارد. حجت الاسلام درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور هستند که پیش از این رئیس سازمان بازرسی در مشهد  و بعدا در کل کشور بودند و با دستگاه های نظارتی در ارتباط هستند. با هر کسی تخلف کند، بدون ملاحظه برخورد خواهد شد و مثل دوره های قبل نیست که دولت از افراد متخلف حمایت کند. در این زمینه هیچ خط قرمزی برای دولت سیزدهم وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • معصومی 2 0

    مبارکه الا برکت اله

  • ناشناس 2 1

    هر دم از این باغ بری میرسد
    تازه تر از تازه تری می رسد

    فقط می تونم بگم که رستم قاسمی نه تنها ما را صاحب مسکن و خونه نکرد بلکه با این کارهاش هم خونه ی ملت را خراب کرد و هم خونه ی خراب شده ی خودش را خراب کرد و هم خونه ی مسیول بازرسی اش را و هم مسیولین دفترش را
    پس
    بیاد دکل هایی که در زمان وزارتش در وزارت نفت در سال ۹۲ و خروج میلیاردها دلار نفت از دستش به خارج از کشور به سرقت رفت این سرودم این شعر را
    رستمِ قاسمی و بابک زنجانی ها
    باعثِ این همه بدبختی و ویرانی ها
    ای که تاراج نمودی همه یِ بیت المال
    تو به این شهر زدی آتشِ بیدادی ها

    دکل ها گم شد از دستانِ رستم
    دکل ها رفت و شد قُربانِ رستم
    تمامِ مردمِ ما داغدارند
    ز دستِ بابکِ و جولانِ رستم
    و باید سوخت همچون شُعله ای داغ
    ز دستِ رستم و دکّانِ رستم
    دکل ها رفته اند از دست کشور
    خدایا کی شود زندان پُر از امثالِ رستم
    نمی دانم چه گویم ای دل ای دل
    که بر بادِ فنا رفتیم از دستان رستم
    و کارِ ما ز کارستان گذشته
    خداوندا رهامان کن ز این دامانِ رستم
    کلاه ها بر سرم بگذاشت رستم
    که خود دانم ز آن دورانِ رستم
    و ما دادیم این را دستِ سبحان
    که پیدا کند نیمه یِ پنهانِ رستم

  • میرزایی 3 0

    به نظر شما آشنا نیست براتون یا سلطان شکر

  • رجب طیب اردوغان 3 0

    اینها چرا سیری ندارند خدا من بازنشسته از همین حالا که 12شهریور است حقوقم تمام شده

    • نورالدین نباتی 0 1

      بازنشسته گرامی!!

      چقدر نامت آشنا به نظر میرسه

    • ناشناس 0 1

      نورالدین نباتی وزیر خزانه داری و اقتصاد دولت رجب طیب اردوغان هستش

  • ناشناس 1 1

    دیگه مملکت انقدر هم بی صاحب نیست که اقایان فکر کرده انده درود بر زحمت کشان و عزیزان افشاگر

  • مرتضی 2 0

    فکر کردید چی.آنهایی راکه گرفتند چه کار کردند.این که فامیل مکارم هست.

    • ناشناس 0 0

      فامیل مکارم بودن دلیل نمی شود که او را محاکمه نکنند. خود آیت الله مکارم موضعگیری کرده است.

  • محسن 1 1

    مقصر روحانیه

  • فقط خدا 3 2

    دم اطلاعات سپاه گرم که شهدا را فراموش نکردند دمتان گرم دمتان گرم که ... را می گیرید وبه مردم معرفی می کننید

  • ناشناس 3 0

    فروش پست در ایران موضوع تازه ای نیست . ولی این چقدر میتونه خطرنا کتر از دزدی واختلاس باشد چون همه چی را نابود میکنه

  • علی 2 0

    الان تو بافق یزد معدن سنگ به اسم مکارم شیرازی استخراج میکنن سالی میلیاردها تومن احتمالا پسر مکارم کاراشو میکنه

  • ناشناس 0 0

    اینا همه سروته یک کرباسند^ خیالتون راحت که اینخبر برای لاپوشانی و انحراف افکارعمومی، برای یک دزدی و اختلاس و... بررگترهست! بیچاره ما که بدست چه ...هایی ،اسیروگرفتارشدیم و نه به خاک و نه به آب و نه به عزت و نه.... توجهی نمیکنند و فقط بفکرچپاول بیشتر هستن(به هرقیمتی!)

  • ناشناس 0 0

    تا در تشکلها و انجمنهای حوزه راه و مسکن دست مافیاها وجود دارد و برای وزارتخانه تصمیم سازی و مهره چینی می کنند و کسی جلودار آنها نباشد اوضاع همین هست که هست.

  • محسن 0 0

    به نظرم آقای درویشیان خیلی پاک دست و فاسد ستیز هستند. اما برخی محدود از افرادی که در مجموعه زیر نظر ایشان نفوذ کرده اند از آدمهای فاسد و دلال هستند و در جریان بازپس گیری سی آی پی فرودگاه امام از یک رانت خوار و توسط مدیر عامل فساد ستیز این شهر فرودگاهی آقای مهندس کربلایی و برخورد بسیار بد با ایشان توسط این مجموعه با پی گیری های افراد زیر نظر اقای درویشیان کاملا مشهود بود. با مدیری که باید برای مبارزه با این رانتخواری بزرگ توسط رییس جمهور تشویق میشد بسیار بد برخورد کردند. چون زیر مجموعه آقای درویشیان نمی خواستند که این اتفاق بیفتد و زیر مجموعه ایشان از خروج بیت المال از دست یک رانتخوار حرفه ای آزرده خاطر شدند

  • سرداری 1 0

    یکی از این اعضای هیئت مدیره ع خ است که با پول پیمانکارانی مثل ت و ن ر انجام شده است.