| کد خبر: 258147 |

تسریع در روند توسعه ناوگان هوایی کشور به روش Offshoring

در بخش اقدامات بین المللی راهکارهای پیشنهادی مقابله با تحریم ها در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی جهت تامین و کسب ناوگان هوایی مناسب با عمر بالا در کنار بهره گیری از فرصت روش عقود تهاتری ، به روش Offshoring نیز می توان استفاده کرد.

تین نیوز

در بخش اقدامات بین المللی راهکارهای پیشنهادی مقابله با تحریم ها در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی جهت تامین و کسب ناوگان هوایی مناسب با عمر بالا در کنار بهره گیری از فرصت روش عقود تهاتری ، به روش Offshoring نیز می توان استفاده کرد.

تا قبل از تامین و کسب با هزینه های بالای اولین هواپیماهای امبرائر ERJ145 از طریق شرکت ری ایرلاینز تحت AOC کشور مالتا ، شرکت های هواپیمایی ایران روش Offshoring جهت تامین هواپیماها را در کشور چندان جدی تلقی نمی کردند و هنوز این تفکر مسلط وجود دارد که در شرایط تحریمی تامین هواپیما فقط یک فعالیت حاکمیتی یا امنیتی یا دلالی است نه یک پروژه تخصصی به تمام معنا در همه ابعاد آن.

ما با شبکه تحریم های نوین و بسیار هوشمندی مواجه هستیم که به صورت کاملا مهندسی طراحی و پایش می شوند و دیگر نمی توان با روش های دلال گونه Broker سنتی سابق تامین و کسب هواپیماها را با هزینه های معقول انجام داد ضمن آنکه تجربه تاریخی نشان داده ، ادامه این روش های مقابله ای دلالی تحریم ها و انجام پروژه های تولید هواپیماهای بومی ذیل ذهنیت انتزاعی استقلال ، بدون انجام کار گروهی تخصصی و در خفا ، با بروز فساد ، همبستگی بالایی دارند که با نقش مهم عدم افشای اطلاعات توجیه می گردند.

انجام این امر مهم با عنایت به نیاز حیاتی کشور برای کسب و توسعه عاجل ناوگان هوایی،  تشکیل تیم تخصصی رایزنان بین المللی هوانوردی در کنار تیم تامین مالی قوی را در قالب یک پروژه مهندسی مقابله با تحریم ها جهت کسب هوشمندانه ناوگان هوایی با کمترین هزینه به بهترین روش ها را در کشورهای ذیل طلب می کند:

- ادامه راهبرد اندونزی جهت کسب تامین ناوگان هوایی و موتورهای قابل سرویس و خارج از سرویس پرکاربرد و قطعات

- پیگیری مشارکت با چین از طریق BOC و ICBC (تهاتری) ضمن برنامه ریزی مشارکت فنی با شرکت هایی مثل Ameco

- اقدام عاجل جهت عقد مشارکت های همکاری های بسیار نزدیک با کشور هند در کوتاه ترین زمان ممکن

- ادامه راهبرد بهره گیری از ظرفیت های مالتا

- مراقبت از فساد سوداگری و فرصت طلبی شخصی ، گروهی و ارگانی در کشورهای همسایه (ترکیه ، ارمنستان ، عمان ، قطر ، امارات(دبی) ) ضمن بهره گیری از حداکثر فرصت ها به روش بیان شده

- این اصل را می بایست در نظر داشت روش های مقابله با تحریم ها از طریق کشورهای همسایه و منطقه با وجود ظرفیت های فراوان ، پتانسیل بالایی برای فساد هم دارند.

- سرمایه گذاری های Offshoring و مشارکتی کشورهای عمان یا قطر یا امارات (دبی) در کیش ، قشم ، چابهار و بندرعباس در قالب شرکت های هواپیمایی چندملیتی می تواند راهگشا باشد با در نظر گرفتن این نکته ی واقع گرایانه که کشورهای همسایه و منطقه در هوانوردی رقیب ما نیز هستند.

- یک اصل جهت تامین ناوگان کارکرده و با عمر بالا در کشور ، توجه به نرخ رشد کشورها در اقتصاد و حمل و نقل هوایی و برنامه های جدی و چشم انداز آنها برای توسعه هوانوردی است که می توان با عنایت به روند سفارش هواپیماهای جدید در آن کشورها ، خروج هواپیماهای قدیمی تر را از چرخه عملیات آن کشورها جهت کسب و ورود آنها به داخل کشور انتظار داشت. با این رویکرد کشورهای عربستان ، هند و اندونزی به صورت کوتاه مدت و تاکتیکی بهتر است مورد توجه جدی قرار بگیرند.

- در کشورهای آفریقایی کشورهای تانزانیا (زنگبار) ، گابن ، گینه استوایی ، بوتسوانا ، آفریقای جنوبی ، نامیبیا ، الجزایر ، کیپ ورد (دماغه سبز) ، سیشل و موریس با توجه به بکر بودن و دور بودن ، شرایط مناسبی برای محافظت ، مقابله و دور زدن تحریم ها را با هزینه های به مراتب پایین تر در اختیار ما قرار می دهند .

- در آمریکای جنوبی بهتر است آروبا را با توجه به نزدیک بودن آن به ونزوئلا جهت Offshoring و مقابله با تحریم ها در صنعت هوانوردی و تامین سریع بهترین ناوگان هوایی با مناسب ترین قیمت ها مورد توجه جدی قرار دهیم.

* خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آریا 0 0

    سلام درود بر شما ارادت
    من متوجه این روش نشدم میشه خیلی عامیانه توضیح بدید چیکار میکنن برای تامین هواپیما