| کد خبر: 253061 |

◄ نقد سخنان معاون وزیر در «همایش بررسی اولویت های حقوق هوایی»

در خبر منتشر شده از همایش اولین همایش ملی بررسی اولویت های حقوق هوایی به نقل از معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمله ای تیتر شد در ظاهر پرطمطراق و در واقع کاملا بی معنی و به دور از دانش حقوق.

تین نیوز

در خبر منتشر شده از همایش اولین همایش ملی بررسی اولویت های حقوق هوایی به نقل از معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمله ای تیتر شد در ظاهر پرطمطراق و در واقع کاملا بی معنی و به دور از دانش حقوق. 

جمله این بود « حقوق هوایی کشور نیازمند بازنگری و بالندگی است» . 

بد نبود جناب معاون وزیر پیش از ایراد این جمله با مشاوران و کارشناسان حقوقی سازمان مشورت می کرد یا حداقل پوستر همایش را یک بار با قدری دقت مطالعه می نمود، تا متوجه تفاوت بین حقوق هوایی و قانون هواپیمایی کشوری می شد، فارغ از اینکه آیا واقعا می بایست قانون هواپیمایی کشوری ۱۳۲۸ را پس از هفتاد سال مورد بازنگری قرار داد یا خیر، باید یک نفر به رئیس این سازمان رگولاتوری یادآور می شد که فرق بین حقوق و قانون را در ترم اول دوره کارشناسی حقوق در سرفصل درس مقدمه حقوق به دانشجویان تازه کار می آموزد تا از این پس متوجه باشند که قانون است که مورد بازنگری قرار می گیرد، قانون است که نسخ می شود نه حقوق. 

عبارت بالندگی حقوق را تا به حال نه در منابع و کتب عمومی حقوق دیده ام و نه در مبانی و منابع حقوق هوایی، شاید بهتر بود جناب معاون وزیر می فرمودند که شاخص های بالندگی حقوق یا حداقل حقوق هوایی چیست بلکه در مقام مطالعات تطبیقی در عالم حقوق سایر رشته های حقوق، دانشگاه ها و محافل حقوقی با مراجعه و مطالعه در این شاخص ها، بتوانند بالندگی حقوقی را به عنوان گفتمانی جدید مدنظر قرارداده یا در این باب مشق بالندگی آغاز نمایند.

کاش یاد می گرفتیم که در استفاده دقیق از عبارات و الفاظ کوشا باشیم حداقل در یک کنفرانس حقوقی در سطح به اصطلاح ملی.

کاش به خود یادآور می شدیم که نیازی نیست در هر محفلی خود را از همه متخصص تر تلقی کنیم. گاهی پشت تریبون قرار بگیریم، در حد چند جمله خوش آمد بگوییم و مستمع باشیم و ده ها ای کاش دیگر .

 

* کارشناس حقوق

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رسول سوری 1 0

    با سلام
    ای کاش جناب شرفی عزیز که اینچنین ریزبینانه و موشکافانه به نقد حقوقی پرداخته اند ،ضمن مراجعه ب متن اصلی صحبت‌های ریاست سازمان هواپیمایی کشوری ویا دقت بیشتر در هنگام استماع سخنرانی ،پس از آن ،نظر خود را بیان می‌کردند.محمدی بخش میگوید:قوانین ومقررات بخش هوانوردی نیازمند روز آمدشدن وبالندگی است ک این امر..
    لذا اگر ایرادی بوده در انتخاب عنوان بوده است.ومتن وعنوان خبر دارای تطابق نیستند.
    علی ایحال
    جناب شرفی بهتر نبود ک جهت تنویر افکار عمومی ب این شبه پاسخ دهید ک با توجه ب اینکه در بسیاری از مذاکرات برجامی وخرید هواپیماها حضور داشتید،لطفا در این خصوص ک ای تی آرها زمین‌گیر شدند و سخنان بسیاری از کارشناسان ک توصیه ورود بیش از ۳۰ هواپیمای بوئینگ وایرباس را با توجه ب وجود ساختارهای تعمیراتی وسابقه هواپیماهای مذکور در موجودی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را داشتند ب راحتی کنار گذاشتید و مواجه شدیم با پرداخت نقدی وکامل مبالغ آن هواپیماهای ای تی آر و۳ ایرباس(چرا ک مقرر بود بسیاری از مبلغ خریدب طریق فاینانس شرکت‌ها وفروش بلیط پرداخته شود) وبسیاری سوالات دیگر...
    لذا بنده ب عنوان فردی بی‌طرف ویک شهروند ک انتقادات بسیاری را نیز از بسیاری اتفاقات ومسائل متوجه ارکان مختلف دولتی میدانم در خلاف نظر جنابعالی معتقدم ک اینچنین پرداختن ب مسائل ن تنها گرهی از مشکلات حوزه هواپیمایی باز نخواهد کرد،بلکه بیشتر مسائلی شخصی ومواضعی ضد منافع ملی را دربرمی‌گیرد.
    ارادتمند شما

  • بهاالدین صدر 0 0

    بسمه تعالی
    این انتقاد به کسانی که درخریدATRها نقش داشته اند وجود دارد که شما درهرخرید خارج بایستی Cosumable Spare Partبه مقدار ۲۰ درصد کل هزینه خرید قطعات درقرارداد قید می‌گردید کسانی که خودرا حقوق دان میدانند وایراد حقوقی می‌گیرند چرا درهنگام عقد قرارداد به مصالح عالیه کشور هیچ توجهی نداشتند وبا خرید هواپیماهای ای تی آر با حداقل قطعات یدکی هم اکنون کشوررا با مشکلات ومعضلات روزافزون مواجه کرده وموجب گراند شدن تعداد زیادی هواپیما گردیده اند پس آنوقت تعهد شما کجا رفته بود