| کد خبر: 240871 |

◄ ترافیک پر برکت

شهر است و ترافیکش؛ این جمله قابلیت ضرب المثل شدن دارد.

تین نیوز

ساعت چند است؟ چند دقیقه وقت داریم؟ من باید نیم ساعت دیگر به جلسه ام برسم. وقتی این جمله ها را به کار می بریم یعنی زمان برای ما اهمیت فراوان دارد. گنج زمان یکی از مهمترین دارایی های ما است که حاضر نیستیم به هیچ قیمتی آن را از دست بدهیم. این را تا اینجا داشته باشید تا سری به شلوغی شهر بزنیم.

شهر است و ترافیکش؛ این جمله قابلیت ضرب المثل شدن دارد. بارها پیش  آمده است که در ترافیک سنگین گیر افتاده ایم و راهی جز معطل ماندن نداشته ایم. در کلان شهرها ، ازدحام اتومبیل ها یک تجربه روزانه است و تا قبل از آن که راه حلی برای رفع این معضل پیدا شود باید به گونه ای آن را قابل تحمل کنیم.

ترافیک هدررفت زمان است و طلای زمان را به آرامی از دست ما می رباید. باید کاری کنیم که تا حد امکان از این هدررفت سرمایه جلوگیری کنیم. اما چه کارهایی را می شود در مدت زمان ترافیک انجام داد؟

اگر راننده ایم که طبیعتا باید حواسمان به رانندگی باشد و ذهنمان مشغول است. اما اگر مسافریم می توانیم از این فرصت استفاده کنیم. مثلا می توانیم کتابی را به همراه داشته باشیم و  در مدت ترافیک، مطالعه کنیم. مطالعه کتاب علاوه بر این که بسیار سودمند است و چیزی به دانسته های ما اضافه می کند، آرامش بخش هم هست. روان پریشان انسان را آرامش می بخشد. فکر پراکنده ما را جمع و جور می کند و به ذهن ما نظم می دهد. کتاب می تواند علمی و تخصصی باشد، می تواند داستان، شعر، تاریخ و ... باشد.

اما اگر امکان کتابخوانی یا میلی به ورق زدن نداریم می توانیم از گزینه دیگری مثل کتاب های صوتی استفاده کنیم. کتاب های صوتی گزینه مناسبی هستند که شنیدن آن راحت تر از ورق زدن کتاب است. در این میان هم کتاب های صوتی مختلفی یافت می شود. موضوعات مختلف و گویندگان مختلف. البته باید این را هم مد نظر قرار دهیم که از هندزفری برای گوش دادن استفاده کنیم تا آرامش راننده و دیگرمسافران را سلب نکنیم.

اگر تمایلی به کتاب صوتی نبود می توانیم چاره دیگری بیندیشیم. مثلا فیلم ببینیم. فیلم های مناسب مثل کلاس درس عمل می کنند. انتقال تجربیات و داستان های مختلف را با خود دارند. فیلم هم موضوعات مختلفی دارد مثل داستانی، تاریخی، ورزشی و ....

علاه بر آنچه که گفتیم، می توانیم با توجه به زمان از کلاس های آموزشی اینترنتی هم استفاده ببریم. البته باید موقعیت سنجی کنیم و نسبت به تمرکز و یادگیری خود بی اهمیت نباشیم.

در ترافیک حتی می توان یک دفترچه کوچک را به همراه داشت و برای کارهای روزانه اعم از جلسات، دیدارها، خریدها، کارهای منزل، امور متفرقه و .... برنامه ریزی و اولویت بندی کرد.

حرف آخر این که وقت طلاست، آن را ارزان نفروشیم. شما در معطلی روزانه ترافیک چه کار می کنید؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.