| کد خبر: 229080 |

◄ اولویت های ده گانه حمل‌ و نقل هوایی

مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند.

تین نیوز

اولویت های ده‌گانه حمل‌ و نقل هوایی از دیدگاه انجمن بین‌ المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) چیست؟

مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند:

1- تلاش گسترده برای بازگشایی مرزهای بین‌ المللی با همکاری دولت ها به عنوان اولین و مهمترین اولویت

2- تمرکز جدی بر بهبود و افزایش نقدینگی و نجات آن از طریق افزایش تعهدات و  بدهی های درازمدت

3- کاهش مستمر هزینه‌های ثابت و عملیاتی به ویژه در شرایط کوچکتر شدن شبکه پروازی

از همین نویسنده: اجتناب از انتصاب افراد غیر متخصص در بخش هوانوردی بازرگانی

4- تشکیل کارگروه مشترک با بخش حاکمیت و تدوین و تصویب برنامه اقدام ملی در بخش حمل‌ و نقل هوایی بازرگانی

5- به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت یک تحول گسترده و بنیادی در ابعاد مختلف کسب‌وکار هوایی

6- پیگیری مستمر جهت اخذ کمک های مالی دولتی در قالب وام های بلند مدت و با بهره اندک با هدف تزریق نقدینگی و پیشگیری از ورشکستگی

7- پیش بینی خدمات مطلوب تر با نرخ های مناسب تر در شرایط اقتصادی فعلی برای مسافران و مشتریان

8- در نظر داشتن آثار جانبی رشد  پلتفرم های زوم و مایکروسافت در برگزاری هر چه بیشتر  کنفرانس ها و جلسات بین‌ المللی به صورت مجازی و کاهش قابل توجه در بخش تقاضای مربوط به سفر های کاری و تجاری

9- تلاش مضاعف در راستای دیجیتالی کردن فرآیند های مربوط به بررسی و کنترل مستندات مربوط به تست PCR و واکسیناسیون مسافران در فرودگاه ها

10- مشارکت در ارتقای سامانه بین‌المللی تسویه یاتا  (اتاق پایاپای شرکت‌های هوایی و سایر اعضای یاتا )

 

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصریان 0 0

    بنام خدا و با سلام
    البته اولویتهای مورد اشاره یاتا (بویژه پیشنهاد آخر در شرایط تحریمهای مالی) برای اغلب شرکتهای هوایی مهم است و جناب آقای مهندس نیکنام با سوابق عالی مرتبط بهتر می دانند.
    معهذا الان اولویتهای ضروری شرکتهای هوایی ایران و مشکلات حاد آنها با موارد فوق تفاوتهای جدی و راهکارهای دیگری دارند که به طور خلاصه اشاره می شوند.
    1- ضرورت پایگاه توانمند و تلفیق مرکزیت لازم در پشتیبانی فرودگاهی و تأمین قطعات گرانقیمت و حساس و خارجی..
    2- ضرورت ستاد توانمندی با حمایت مالی مشترک برای رفع موانع حقوقی و اداری و ایمنی پروازها...
    3- ضرورت توافقات جدی با شرکتهای هوایی خارجی و همسایگان برای تأمین اقلام و اشتراک ناوگان و خدمات پروازی مرتبط...
    4- ضرورت هدایت و هماهنگی شرکتهای هوایی در برابر هجوم تبلیغات زرد و فشارهای ناموجه رایج بر مدیریت و برنامه ها و اولویتهای کاری و مالی شرکتهای هوایی ...
    5- اتخاذ راهکارهای عبور کارآمد و سریع از عقب ماندگی فنآوریهای لازم بویژه در تجهیزات رادیویی و ناوبری و آموزشهای پروازی و تجهیزات جدید ایمنی...
    6- پوشش مناسب ضعفهای فنی و کاری سازمانهای دولتی ذیربط با رویه های جایگزین و جلب همراهی شرکتهای همکار خارجی ...
    7- ایجاد مشارکتهای تجاری قوی و مستمر در تعامل مستمر شرکتهای داخلی و خارجی گردشگری و جلب مسافران خارجی و سفرهای خارجی با شرکتهای توانمند گردشگری داخلی و خارجی و مراکز عمده تفریحی و اقامتی و درمانی داخل و خارج کشور (البته برای بعد از کاهش موجهای بی مدیریت کرونایی) ....