| کد خبر: 184944 |

◄ 6 توصیه مدیریتی

امیدواری را با «چشم بستن بر روی نقاط ضعف» اشتباه نگیریم. یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته این است که از کنار نقاط ضعف و سوء مدیریت‌ها به راحتی عبور نمی‌کنند.

تین نیوز

در تحلیل مدیریت کشور، حتماً باید نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم و اصول زیر را باید رعایت کنیم:

۱. همواره منصف باشیم و نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم.

۲. به آینده کشور امیدوار باشیم و تمام تلاش خود را برای حل همه مشکلات به‌کار ببندیم. ایرانی‌ها در اکثر کشورهای پیشرفته درخشش بالا داشته و در پست‌های مهم مدیریتی علمی، اجرایی، بیزینسی و .... قرار گرفته‌اند. ما باید در کشور هم شرایط را به نحوی ایجاد کنیم تا شایسته ترین‌ها در ایران هم در بخش خصوصی، دولتی، مجلس و شوراها و ..‌. در راس کارها قرار بگیرند. ایران مال مردم است، ایران مال افراد ضعیف و فاسد و رانت‌خوار و اختلاس نیست، پس با امید و تلاش باید ایران را بسازیم.

۳. امیدواری را با «چشم بستن بر روی نقاط ضعف» اشتباه نگیریم. یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته این است که از کنار نقاط ضعف و سوء مدیریت‌ها به راحتی عبور نمی‌کنند. وقتی اتفاقی میفتد، تا مدت زمان طولانی، آن را تحلیل می‌کنند، برای آن پایان‌نامه و پروژه و .... تعریف می‌کنند.

۴. بپذیریم که ما در کشور با بحران سوء مدیریت در هر ۳ قوه و حتی در بخش خصوصی مواجه هستیم و باید برای آن چاره اندیشی کرد. اما اگر اصل مشکل را نپذیریم یا آن را کوچک به حساب آوریم، در حل آن موفق نخواهیم بود.

۵. مشکل دیگر ما در این است که هیچ یک از مدیران ۳ قوه معمولأ پذیرش انتقاد جدی را ندارند. آن هم تقصیر ماست که محافظه کار بوده‌ایم و ایرادات آنها را نگفته‌ایم و حالا فکر می کنند «بهترین» هستند.

6. در کشور ما در همین بحران مدیریت، بسیاری از نظرات کارشناسی و پخته، خریدار دارد و من معتقدم واقعاً اگر تیم قوی داشته، حرف کارشناسی مستدل داشته و شیوه و زمان طرح آن را با مجلس و دولت و ... بدانیم، بخش زیادی از نظرات کارشناس را می‌پذیرند و انجام می‌دهند.

* دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.