| کد خبر: 146635 |

اولویت کارهای دولت

سرانجام بعد از ۲۰ فصل که رشد بخش ساختمانی کشور منفی یا حداکثر صفر بود، رشد بخش مسکن دربهار سال جاری به ۷.۱ درصد رسید.

تین نیوز

وبلاگ مسعود خوانساری-مواردی مانند تک نرخی شدن ارز، اصلاح سیستم بانکی، مبارزه با فساد و حذف مجوزها باید در اولویت کارهای دولت قرار بگیرد؛ بخش خصوصی و اتاق تهران نیز آماده است که برای رسیدن به این اهداف به دولت کمک کند.

قرار شد که این موسسه راهکارهایی را برای توسعه اقتصاد کشور ارائه کند؛ یکی از مواردی که موسسه فریزر به آن اشاره کرد، خروج سرمایه‌گذارهای داخلی از ایران و سرمایه گذاری آنها در خارج از کشور بود. اتاق تهران نیز آماده است تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

پیشنهاد آنها این بود که از سرمایه ایرانیان مقیم خارج استفاده شود و سپس به جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخته شود. در همین جلسه وزیر اقتصاد عمان نیز حضور داشت و مثال جالبی را مطرح کرد. درآمد سرانه عمان پس از آزادسازی اقتصاد از ۴ هزار دلار به ۳۶ هزار دلار رسیده است که عددی قابل توجه است.

وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با طرح ۲۴ بندی که از سوی اتاق تهران برای توسعه اقتصاد کشور ارایه کرده، موافق هستند و از سوی دیگر وزیر صنعت برنامه دارد که تعرفه ها را به مدت ۴ سال ثابت نگه دارد.

بعد از ۲۰ فصل که رشد بخش ساختمانی کشور منفی یا حداکثر صفر بود، در بهار سال جاری به ۷.۱ درصد رسید. این رشد حتما رونق بخش ساختمان و مسکن را به همراه خواهد داشت.

اخیرا هم رئیس کل بانک مرکزی برنامه ارز تک نرخی را مطرح کرده که حذف ارز مسافرتی نیز مقدمه آن بوده است. امیدواریم اقتصاد ایران امسال به ارز تک نرخی دست یابد.

مسعود خوانساری

وبلاگ‌نویس
منبع: سایت خبری اتاق تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.