| کد خبر: 137159 |

بهبود وضع کشور تنها از راه صندوق رای ممکن است نه انقلاب

وبلاگ هادی خانیکی-امروز شنیده‌شدن صدای مردم دیگر معطوف به حضور مسئولان در منطقه نیست و شبکه‌های اجتماعی در لحظه اتفاقات را بیان می‌نمایند و به سراسر کشور انتقال می دهند.

تین نیوز

وبلاگ هادی خانیکی-امروز شنیده‌شدن صدای مردم دیگر معطوف به حضور مسئولان در منطقه نیست و شبکه‌های اجتماعی در لحظه اتفاقات را بیان می‌نمایند و به سراسر کشور انتقال می دهند.

یکی از نقدهای وارد به دولت از گذشته مسئله ضعف ارتباطی چه با مردم و چه با نخبگان بود به طوریکه مردم و دولت نمی‌توانستند حرفشان را به یکدیگر بزنند. علیرغم این ضعف چه شد که در سه هفته منتهی به انتخابات مردم و دولت حرف یکدیگر را شنیدند؟

در واقع این جامعه و خصوصا جوانان بودند که بسیج شدند و از خلاقیت‌های خود در فضای مجازی و ظرفیت‌هایش مانند اینستاگرام، تلگرام و اینفوگرافی‌ها استفاده کرده و نشان دادند قدرتشان بیش از نهادهای رسمی است. نمی‌گویم نباید صحبت کرد و اطلاعات را مکتوب و رسمی انتقال داد اما می‌خواهم اشاره کنم که شیوه‌های مرسوم بخش کوچکی از کار شده‌اند. بزرگترین بخش افکار عمومی و طرح در حوزه شبکه های مردمی است.

انتخابات دیروزی داشت، آن دیروز چه بود؟ ما نیاز به تحلیل داریم تا بررسی کنیم که مردم به چه رای دادند و به چه رای ندادند؟ پاسخ کلی به این پرسش‌ها ندهیم و برای این سوال پاسخ‌های جزئی بیابیم. رای جوانان به آقای روحانی بالاتر از میانگین کل کشور بود و رای ایشان در میان جوانان تحصیلکرده بیش از باقی جوانان است. معنی این چیست؟ باید لایه‌های اجتماعی رای را بررسی کرد.

در برخی نظریه‌های علمی در حوزه خاورمیانه مانند لرنر می‌گویند: وقتی جهت گیری در سه انتخابات همسو بود نشان از جهت گیری جامعه دارد. در سه انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ ایرانیان نشان دادند سو گیری اصلاح طلبانه و علاقه به تغییر و تحول در حوزه قانون دارند و هر حرکتی بر خلاف این مسیر به صلاح انقلاب، کشور و نظام نیست.

برگرفته از کانال تلگرام هادی خانیکی

https://t.me/hadikhaniki

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.