| کد خبر: 132521 |

با جنگ طبقاتی ونزوئلا می‌شویم

تین نیوز

وبلاگ موسی غنی نژاد-دوقطبی‌سازی سم مهلکی برای اقتصاد، انسجام اجتماعی و وحدت ملی است. قبل از ورود به این بحث، اشاره‌ای به موضوع تقسیم‌بندی چهار درصد در مقابل 96 درصد لازم به نظر می‌رسد. آن‌طور که برخی روزنامه‌های وابسته به اصولگرایان گفته‌اند اگر مسوولان دولت‌های پیشین به همراه اعضای خانواده‌های آنها و نزدیکانشان را به عنوان قشر ممتاز مدنظر آقای قالیباف در نظر بگیریم، مجموعه این افراد یک درصد جمعیت هم نمی‌شوند. در ضمن آن تقسیم‌بندی یک‌درصدی و 99‌درصدی که در آمریکا گفتند، یک درصد آماری نبود بلکه یک درصد نمادین بود.

 

هیچ‌وقت نگفتند یک درصد جمعیتی مردم آمریکا منظور است. کسانی که از تقسیم‌بندی چهار درصد در مقابل 96 درصد حرف می‌زنند بهتر است برای روشن شدن افکار عمومی بگویند این تقسیم‌بندی را از کجا آورده‌اند و چگونه محاسبه کرده‌اند. اما به اصل بحث که تبعات دوقطبی‌کردن جامعه است بپردازیم. در این مورد اگر دو‌قطبی بودن به معنای طرز فکر باشد اشکالی ندارد اما اینکه منافع و سرنوشت درصدی از جمعیت کشور را رو‌در‌روی درصدی دیگر از جمعیت قرار دهید، چیزی نیست جز دامن زدن به تضاد تصنعی طبقاتی یا تضاد فقیر و غنی. اولاً اینکه این نوع نگاه آقای قالیباف با آن شعار ایجاد پنج میلیون شغل خود او کاملاً در تضاد است. این نوع سخن گفتن فضای اجتماعی و اقتصادیرا پرتنش و در نتیجه ناامن و نامساعد برای سرمایه‌گذاری می‌کند. دامن زدن به این گفتار که قشر خاصی از جامعه به صورت سیستماتیک و اجتماعی، قشر دیگری را استثمار می‌کنند، گفتار جنگ طبقاتی مارکسیست‌ها و کشاندن جامعه به آشوب است. بله، عده‌ای هستند که از رانت‌ها و قدرت سیاسی سوءاستفاده می‌کنند، منتها آنها قشر خاص و درصد قابل توجهی را تشکیل نمی‌دهند. از همه نوع گرایش سیاسی هم در میان این افراد وجود دارند، اما نباید آنها را به عنوان بخشی از جامعه در مقابل بخش دیگر جامعه قرار داد.

 

این گفتار خطرناک و با منافع ملی وامنیت ملی ناسازگار است. اگر آقایان با این نوع نگاه دنبال رانت‌خوارها و استثمارگران و واردات‌چی‌ها هستند آن‌وقت رفقای آنها در قوه قضائیه چه می‌کردند؟ وظایف آنها که با دولت تداخل ندارد. دولت که نمی‌تواند مانع کار آنها شود. آقای رئیسی مدت‌هامعاون اول قوه قضائیه بودند، ایشان بهتر است به جای اینکه از فساد قشر خاصی سخن بگویند توضیح بدهند در گذشته برای مبارزه با فساد در دستگاه‌های حکومتی چه کار کردند و چه دستاوردهایی داشتند که در آینده اگر رئیس‌جمهور شدند ادامه خواهند داد. چون یکی از وظایف قوه قضائیه جلوگیری از فساد است. اینها باید واضح شود وگرنه اینکه بخشی از جامعه را مقابل بخش دیگر قرار دهند، مخالف رونق اقتصاد و اشتغال است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.