| کد خبر: 246573 |

◄ دردسر بوئینگ 737 مکس پایانی ندارد

کمپانی بوئینگ اعلام کرد که به دلیل صادر نشدن مجوز بوئینگ 737 مکس سری 10 توسط سازمان فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) تا تابستان آینده، عملیات پروازی این مدل هواپیما با تاخیر همراه خواهد بود.

تین نیوز

کمپانی بوئینگ اعلام کرد که به دلیل صادر نشدن مجوز بوئینگ 737 مکس سری 10 توسط سازمان فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) تا تابستان آینده، عملیات پروازی این مدل هواپیما با تاخیر همراه خواهد بود.

این کمپانی به تازگی سفارشات گسترده ای را برای 737 سری 10 از شرکت های دلتا ایرلاینز ، وست جت کانادا و دیگر شرکت های هواپیمایی دریافت کرده است.

به گزارش تین نیوز ، شرکت بوئینگ تا کمتر از سه ماه دیگر می بایست این مدل هواپیما را تحویل برخی شرکت های هواپیمایی دهد و نامه روز دوشنبه سازمان فدرال هوانوردی آمریکا مبتنی بر عدم صدور مجوز تا تابستان 2023، نگرانی ها را در میان مدیران ارشد بوئینگ افزایش داده است. در حال حاضر هیج کدام از مسئولین FAA و بوئینگ اظهار نظری در این رابطه نکرده اند.

الزامات جدید سیستم هشدار کابین خلبان، بخشی از قوانین اصلاحی برای صدور گواهینامه پروازی است که پس از 2 سقوط مرگبار این هواپیما در سال 2020 و جان باختن 346 مسافر ابلاغ شده است. پس از آن، به مدت 20 ماه پرواز این هواپیما در سرتاسر جهان متوقف شد.

دیو کالهون (Dave Calhoun)، مدیرعامل شرکت بوئینگ اخیرا اعلام کرده است که طبق نامه ای که ماه قبل از سازمان فدرال هوانوردی دریافت شده است، این کمپانی موظف است ابتدا مجوز پرواز 737 سری 7 را دریافت کند، سپس می تواند برای دریافت مجوز سری 10 اقدام کند.

در این نامه افزوده شد که بوئینگ تمام ارزیابی‌های مورد نیاز خود را تکمیل نکرده است و اگر قصد دارد به ضرب‌الاجل ماه دسامبر برسد، باید اسناد باقی‌مانده را تا اواسط سپتامبر تحویل دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.