| کد خبر: 244278 |

◄ مسئول عملیات پروازی حج تاخیرها را کم و ایده آل می داند!

رییس سازمان حج درحالی تاخیر پروازهای حج امسال را مورد پذیرش ندانست که به نظر مسؤول عملیات پروازی حج، این تاخیرها کمتر و حتی ایده‌آل شده است!

تین نیوز

رییس سازمان حج درحالی تاخیر پروازهای حج امسال را مورد پذیرش ندانست که به نظر مسؤول عملیات پروازی حج، این تاخیرها کمتر و حتی ایده‌آل شده است!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تاخیر در پروازهای حج پیش از اعزام زائران ایرانی به عربستان، با توجه به شرایط دیپلماتیک دو کشور، صدور مجوز پرواز حج تنها برای یک شرکت هواپیمایی ایرانی از سوی عربستان و منع زائران ایرانی برای استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و محدویت زمانی حضور زائران در حج، از دغدغه‌های اصلی بود که مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسؤول عملیات پروازی حج امسال است، با اشاره به این‌که عربستان پرواز پشتیبان را نپذیرفته است، گفته بود: همه تلاشمان را می‌کنیم تا پروازهای حج با تاخیر حداقلی انجام شود.

با این وجود، هنوز نیمی از زائران به حج اعزام نشده‌اند که افزایش مدت زمان تاخیرها در پروازهای حج، اعتراض رییس سازمان حج و زیارت که هم‌اکنون در مکه حضور دارد را برانگیخت. سیدصادق حسینی گفت: تاخیرهایی در برخی پروازها ایجاد شده که پذیرفتنی نیست و درحال رایزنی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا این تاخیرها به حداقل برسد.

این تاخیرها آنچنان که رییس سازمان حج و زیارت اشاره کرده است در برنامه حج برخی زائران تاثیر گذاشته و از مدت زمان حضور آن‌ها در شهر مدینه یک روز کم کرده است.

با این حال، غلامرضا رستمیان ـ مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ـ گفته است که میانگین تاخیر پروازهای حج امسال نسبت به دوره‌های قبل خوب و حتی ایده‌آل است!

به گفته او، میانگین تاخیر این پروازها ۷۵ دقیقه بوده است که یک پرواز در این میان تاخیری بیش از هشت ساعت داشته است.

تاخیر این پروازها درحالی رو به افزایش رفته که هنوز فرودگاه‌های عربستان با ازدحام پروازهای حج و شلوغی جمعیت مواجه نشده است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش پروازها در آستانه مناسک حج، مشکل تاخیرها نه تنها برطرف نشود که طولانی‌تر هم شود. هرچند مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، تاخیر پروازهای حج تا کنون را بیشتر به مشکلات ناوگان هوایی، از جمله نقص فنی نسبت داده است تا فرودگاه‌های عربستان.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.